نوشته شده توسط : شبنم احمدی

با توجه به گستردگی انواع پنجره های  یو پی وی سی و شرکت های ارائه دهنده این محصول و قیمت های مختلفی که توسط این شرکت ها ارائه می گردد، این ضرورت پیش آمد تا در نوشته ای کوتاه گذری داشته باشیم بر عوامل تأثیرگذار بر قیمت پنجره های یو پی وی سی، به امید آنکه توانسته باشیم مصرف کنندگان عزیز را در انتخاب پنجره دوجداره یو پی وی سی کاملاً عایق و با قیمتی مناسب راهنمایی کرده باشیم.

 
عوامل تأثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی:

۱. نوع پروفیل یو پی وی سی
۲. نوع یراق آلات مصرفی
۳. نحوه تولید
۴. نحوه نصب
۵. نوع شیشه دوجداره مصرفی
در ذیل به اختصار به توضیح هر یک می پردازیم:
۱. نوع پروفیل یو پی وی سی مصرفی:

پروفیل یو پی وی سی که برای پنجره خود انتخاب می نمایید باید جهت شرایط آب و هوایی ایران ساخته شده باشد و استانداردهای مربوطه که یکی از معتبرترین آنها استاندارد RAL آلمان می باشد، را داشته باشد و در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ و یا ترک خوردگی در سطح آن ایجاد نگردد.

قیمت پروفیل یو پی وی سی با توجه به نوع گالوانیزه داخلی و لاستیک آبندی برحسب مترطول محاسبه می گردد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات ˝استانداردهای پروفیل یو پی وی سی˝ و ˝تولید پروفیل یو پی وی سی با کیفیت˝ مراجعه فرمایید.
۲. نوع یراق آلات مصرفی:
پس از پروفیل بیشترین عاملی که در قیمت مؤثر می باشد، انتخاب نوع یراق می باشد، که مصرف کننده عزیز با توجه به نیاز خود از انواع مدلهای بازشو، نوع یراق آلات خود را انتخاب می نماید.

پیشنهاد شرکت فاراد در یراق آلات آلمانی ROTO و یراق آلات ترک VHS می باشد که کارکرد بسیار عالی را در پنجره های یو پی وی سی از خود نشان داده اند. قیمت یراق آلات براساس نوع بازشو و ارتفاع و عرض آن متغییر می باشد و از دستی ۱۵،۰۰۰ تومان تا ۱،۸۰۰،۰۰۰ تومات متغییر می باشد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات ˝تأثیر یراق در پنجره دوجداره˝ و ˝چگونه یک پنجره مناسب انتخاب کنیم˝ مراجعه فرمایید.
عوامل تأثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی: 1. نوع پروفیل یو پی وی سی 2. نوع یراق آلات مصرفی 3. نحوه تولید 4. نحوه نصب 5. نوع شیشه دوجداره مصرفی
۳. تاثیر نحوه تولید بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی:

حال پس از آنکه شما بهترین مواد اولیه را انتخاب کردید باید آن را به یک تولیدکننده توانا بسپارید تا بتواند یک پنجره دوجداره یو پی وی سی کاملاً عایق را تولید کند.

عوامل مهمی که در تولید پنجره قابل ذکر است، نوع گالوانیزه داخلی پروفیل یو پی وی سی می باشد که باید با ضخامت ۱.۵ یا ۱.۲۵ به طور U شکل داخل پروفیل به صورت یکپارچه وجود داشته باشد و همچنین نوع لاستیک آبندی و هوابندی که حتماً باید در انتخاب آن دقت کرد.

با توجه به اینکه پنجره شما توسط چه نوع ماشین آلاتی تولید می گردد و در چه شرایطی، قیمت تولید آن متغیر می باشد. از نکات مهم باید به بررسی کیفیت جوشها در کنج ها و تمیزی آنها پرداخت و سپس گالوانیزه و لاستیک های آبندی و هوابندی.
۴. تاثیر نحوه نصب بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی:

از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت کل پنجره دوجداره یو پی وی سی نوع نصب می باشد.

شما بهترین مواد اولیه را انتخاب کردید، بهترین تولیدکننده را انتخاب کردید حال باید نصب پنجره شما به صورت کاملاً استاندارد نصب گردد تا پنجره شما کاملاً عایق حرارت و صوت باشد اگر بهترین پنجره را انتخاب کنید اما نصب آن به صورت غیر استاندارد صورت پذیرد پنجره شما هرگز انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد.

جهت آگاهی از استانداردهای نصب پنجره های دوجداره یو پی وی سی می توانید به مقاله ˝شیوه صحیح نصب پنجره˝ مراجعه فرمایید.

۵. تاثیر نوع شیشه دوجداره مصرفی بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی:

با توجه به اینکه ۸۰% پنجره شما را شیشه در بر می گیرید پس در انتخاب نوع شیشه باید دقت فراوانی صورت گیرد، قیمت پنجره شما با انتخاب نوع شیشه تغییر خواهد کرد.

به طور مثال شیشه های دوجداره صنعتی هر مترمربع A تومان می باشد و شیشه های دوجداره کارگاهی که تنها ۲ جدار شیشه می باشد، هر مترمربع B تومان شیشه های دوجداره باید تماماً به صورت صنعتی تولید شده باشد و عایق بندی آنها طوری انجام پذیرد که گاز آرگون تزریق شده هرگز از آن خارج نگردد.

شیشه نقش بسیار مهمی را در کاهش آلودگی های صوتی تا میزان ۸۰% را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قیمت محصولات شرکت فاراد پنجره در ارتباط با شیشه های دوجداره مراجعه فرمایید.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/



:: برچسب‌ها: قیمت پنجره یو پی وی سی, قیمت پنجره upvc, عوامل قیمت یو پی وی سی, عوامل قیمت upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

با توجه به ورود سبک ها و نمادهای مدرن غربی در ایجاد بناهای ساختمانی و جهت حفظ و عدم از بین رفتن معماری سنتی ایرانی اسلامی، باید بتوانیم پنجره های طرح ارسی را با مواد عایق همچون پنجره UPVC و شیشه های دوجداره تولید نماییم، از اینرو شرکت فاراد پنجره (تاپکو) این افتخار را دارد که توانسته است با استفاده از پروفیل UPVC و شیشه های دوجداره پنجره هایی به سبک معماری ایرانی و اسلامی (طرح ارسی) تولید نماید .
پنجره دوجداره به سبک معماری ایرانی می تواند در مرمت آثار باستانی و یا ساخت بناهایی به سبک معماری ایرانی به کار برده شود.
این پنجره ها با حفظ طرح و سبک معماری ایرانی، پنجره هایی بسیار عایق و با طول عمر بالا می باشد.
پنجره هایی به سبک ارسی جایگاه و نقش بسیار مهمی را در معماری ایرانی داشته اند. درباره ریشه این واژه ˝ارسی˝ اختلاف نظر وجود دارد، اور به معنای بالاست و ارسی یعنی پنجره هایی با لنگه های بازشو و بالارونده.
بنجامین در وصف این نوع پنجره ها در سفرنامه خود می نویسد: ایرانیان به جای آنکه برای اتاقهای خود به شیوه های غربی از چندین نوع پنجرهupvc استفاده نمایند، همه را یکجا جمع کرده یک پنجره بزرگ یا ˝درگه˝ از سقف تا کف اتاق می رسد، برای اتاق در نظر می گیرند و این پنجره بزرگ را با قابهای مختلف به سه یا چهار قسمت تقسیم می کنند و در هر قسمت با به کار بردن شیشه های رنگی کوچک، نمای خارجی و داخلی زیبایی برای اتاق فراهم می آورند.
پنجره ارسی

پنجره ارسی یو پی وی سی
اثرات و دلایل استفاده از پنجره های دوجداره یو پی وی سی به سبک معماری ایرانی
(طرح ارسی):

۱. نور:  باعث می شود که نور خورشید به صورت معتدل به داخل اتاق بتابد، نه کمتر و نه بیشتر.
۲. روانشناسی رنگها:  از نظر روانشناسی رنگهای مختلف این شیشه ها و ایجاد نورهای هم رنگشان بر روی انسان تأثیرات مختلفی می گذارد، که هر رنگ کنار رنگ دیگر شدت این تأثیر را خنثی می کند و مقدار مناسب آن را تنظیم و تعدیل می کند. بیشتر رنگهای استفاده شده در شیشه های ارسی رنگهای لاجوردی قرمز، سبز و زرد هستند و هر کدام به تنهایی یک تأثیر روانشناختی مجزایی دارند.
۳. زیبایی:  سطح پنجره های ارسی را با استفاده از انواع نقشهای گوناگون گره سازی و با شیشه های رنگی می آراستند و ترکیب های بدیعی پدید می آورند و بدین صورت هماهنگی بین این شبکه های هندسی و نورهای رنگی باعث ایجاد زیبایی دلپذیری می شوند.
۴. محرمیت:  پنجره های ارسی همچنین باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت می شود.
۵. خواص صوتی:  اگر قطعات یک گره نسبت به هم زوایای مختلف یا متعدد پیدا کند جابجایی صوتی ایجاد می کند، این جابجایی تابع قوانین علم آکوستیک است. فرم های شش وجهی نیز دارای خواص صوتی هستند، از کاربرد صوتی شش وجهی در طبیعت می توان کندوی زنبور عسل را مثال آورد که دقیقاً عمل انتقال صوت را انجام می دهد.
۶. دور کردن حشرات مزاحم:  شیشه های رنگی پنجره های ارسی با ایجاد نورهای رنگارنگ باعث دور شدن و خارج شدن حشرات مزاحم از فضای بیرونی اتاق های دارای پنجره های ارسی می شوند.
تولید این سبک از پنجره ها ( پنجره های ارسی ) با استفاده از پروفیل های UPVC طرح چوب و شیشه های دوجداره مخصوص صورت می پذیرد که علاوه بر عایق صوت و انرژی، هزینه کمتری را متحمل مصرف کننده می نماید. چوب مانند UPVC عایق نمی باشد و تولید این پنجره ها با چوب بسیار پر هزینه تر از یو پی وی سی می باشد.  شما میتوانید پنجره قدیمی خود را تعویض نمایید، و پنجره ای کاملا عایق اما به سبک معماری سنتی را جایگزین آن نمایید. خانه ای به سبک معماری ایرانی – اسلامی با پنجره هایی کاملا عایق و شیشه های دوجداره رنگی.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/



:: برچسب‌ها: پنجره دوجداره ارسی یو پی وی سی, پنجره ارسی یو پی وی سی, پنجره ارسی upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

همانطور که از کلام پنجره دوجداره عایق یو پی وی سی پیداست یکی از مهمترین و اساسی ترین خواص اینگونه پنجره ها ، بحث عایق بودن آن می باشد که باعث جلوگیری از دود و گرد وغبار و سر و صدای بیرون داخل واحد می گردد.
با توجه به مسائل گفته شده این سؤال به وجود می آید که چگونه برای پنجره دوجداره یو پی وی سی یراق آلات خوب پیدا کنیم؟
و یا نکات مهم برای داشتن یراق پنجره دو جداره چیست؟

یراق خوب برای پنجره یو پی وی سی باید انتظارات زیر را برآورده سازد:
۱. تحمل و مهار وزن لنگه بازشو و شیشه و سایر ملزومات:
از آنجایی که پنجره دوجداره با درخواست مهندسان، معماران و مشتریان در ابعاد و اندازه های گوناگون ساخته میشود، قطعاً اندازه بازشو ها در پنجره ها یکسان نیستند و به همین علت وزن هر لنگه بازشو با توجه به مصرف و نوع پروفیل و شیشه دوجداره آن متفاوت است و به همین علت می بایست یراق مناسبی برای هر پنجره انتخاب شود که بتواند وزن وارده را تحمل کند ودر مدت زمان باعث افت لنگه پنجره دوجداره نشود. این مسئله میتواند سبب خارج شدن لنگه از رگلاژ گردد که باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در باز و بسته کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی می گردد.

متأسفانه امروزه به شدت این مسئـله دیده می شود که برای پایین آوردن قیمت یک پنجره از یراق های نامناسب استفاده می شود و این در حالی است که در پنجره دوجداره یو پی وی سی با تغییر ارتفاع و عرض بازشو مکانیزم یراق نیز به خاطر تحمل وزن تغییر می کند، اما عمدتاً به خاطر پایین نگه داشتن قیمت پنجره به این مسئله توجه زیادی نمی شود.
۲. آبندی کامل پنجره دوجداره:
در زندگی صنعتی و شهری امروزه یکی از مهمترین مسائل جلوگیری از گرد و غبار و هوای آلوده به داخل واحدهای ساختمانی است که بسیار مورد توجه است.
اگر یراق تولید شده براساس استاندارد های موجود نباشد عملیات فیتینگ میان لاستیک آبندی و پروفیل به درستی صورت نمی پذیرد و در نتیجه پنجره دوجدارهتولید شده انتظارات این بحث را به درستی برآورده نمی سازد.
لازم به ذکر است که یادآور شویم در بحث آبندی همانند بحث قبلی اگر از یراق مناسب با توجه به اندازه لنگه استفاده نشود، بحث آبندی پنجره به درستی صورت نمی پذیرد.

۳. ایمنی و ضدسرقت بودن پنجره دوجدارهیو پی وی سی:
بحث ایمنی و ضدسرقت بودن در تمام انتخابات انسان نقش به سزایی دارد ، همانطور که شما در خرید ماشین ، منزل و… به این مسئله توجه خاصی دارید. یراق مورد استفاده در پنجره دوجداره یو پی وی سی باید به گونه ای طراحی شود که ورود افراد از بیرون به داخل را غیرممکن سازد که این امر به وسیله طراحی و هندسه های خاص در مکانیزم یراق پنجره صرت می پذیرد. برای مثال وجود پلیت ها و قفلهای قارچی باعث درگیری قفلها در یکدیگر شده و هیچ شخصی حتی با دیلم و وسایل دیگر از بیرون قادر به باز کردن پنجره نمی باشد.

قفل قارچی

۴. مقاومت یراق در برابر هرگونه آب و هوا و خوردگی:
با توجه به متنوع بودن آب و هوای منطقه کشور ما و همچنین وجود سرما و گرما، رطوبت و بارندگی می بایست یراق انتخابی در برابر مسائل یاد شده مقاوم باشد تا باعث خوردگی یراق و یا درگیری بین قطعات یراق در پنجره دوجداره یو پی وی سی در مدت زمان نگردد.
۵. روان بودن و کاربری آسان:
قاعدتاً می بایست یراق پنجره به گونه ای عمل کند که باز و بسته شدن پنجره به نرمی و َآسانی با کمترین فشار فیزیکی ممکن به دستگیره صورت پذیرد تا انسان بتواند به راحتی از نوع باشوهای پنجره استفاده نماید.

یراق پنجره upvc یراق پنجره upvc (6)
نوع یراق یو پی وی سی استفاده شده در شرکت فاراد

با توجه به مسائل یاد شده نوع یراق ارتباط مستقیمی بر روی کیفیت و کاربری پنجره دوجداره یو پی وی سی دارد.
شرکت فاراد در تولید پنجره های خود از معتبرترین یراق آلات روز دنیا از جمله یراق روتو آلمان (Roto) استفاده می کند که به عنوان قدیمی ترین و طراح و مبتکر یراق دوحالته (Tilt & Turn) در جهان می باشد.

شرکت روتو Roto شرکت روتو Roto

همچنین کلیه مباحث مربوط به وزن، دقت در آبندی، ایمنی و ضدسرقت بودن و کاربری آسان و روان بودن به بهترین وجه ممکنه رعایت گردیده است.
همچنین یراق Roto بالای ۲۰۰۰ ساعت تست خورندگی یراق پنجره دوجداره یو پی وی سی (تست آب و نمک) را پاس نموده است و این در حالی است که هیچ یراقی در دنیا نتوانسته است بیشتر از ۸۰۰ ساعت تست خورندگی (آب و نمک) را پاس نماید.
آدرس سایت شرکت Roto آلمان: www.roto-frank.com
امید است که شما نیز با مدنظر داشتن مسایل یاد شده دقت لازم در انتخاب یراق مناسب در پنجره دوجداره یو پی وی سی را انجام دهید.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/



:: برچسب‌ها: یراق در پنجره یو پی وی سی, یراق آلات پنجره upvc, پنجره یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

از آنجایی که شیشه دو جداره بخش زیادی از پنجره را در بر میگیرد و نقش بسزایی در آن دارد وبا توجه به اینکه در کشور ما تولید شیـشه های دوجــداره غیر استاندارد ( کارگاهی ویا دستی ) به صورت فراوان تولیـد می گردد ، بر آن شدیم تا در این قسمت شمارا با نحوه تولید شیشه دوجداره استاندارد و مواده استفاده شده در آن آشنا کنیم تا بتوانید در انتخاب این کالا بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.
مواد و متریال مورد استفاده در تولید شیشه دوجداره صنعتی و استاندارد
۱. شیشه تک جداره فلوت :

در تولید شیشه دو جداره پنجره یو پی وی سی  و سه جداره استاندارد به ترتیب از ۲ و یا ۳ تک جداره فلوت استفاده می شود که هر کدام از لایه ها میتوانند دارای ضخامت، رنگ متفاوت، ویا از نوع رنگی، رفلکس ( آئینه ای ) و یا ساده باشند.
شیـشه فـلوت به اندازه بزرگ ( جام شیـشه ) تولیـد می شود که بر اساس نیاز به اندازه های کوچکتر تقسیم می گردد.

در تولید شیشه های دوجداره پنجره یو پی وی سی غیر استاندارد عموماً از شیشه های فلوت (شیت) استفاده می گردد که از نظر استاندارد قابل غیاث با شیشه فلوت نمی باشد . شیشه شیت می تواند دارای موج، جوش و یا نقطه های بسیار ریز در آن باشد که به طور عادی به چشم نمی آید و با دقت فراوان دیده میشود.
همچنین شیشه شیت به علت ناهماهنگی و ترکیب نا متعادل مواد در سطوح مختلف شیشه خواص عایق بودن ، ایمنی ،شفافیت ، ورودی نوری مطلوب و… را پایین می آورد.
تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد
۲. اسپیسر آلومینیومی یکپارچه :

حد فاصل میان دو لایه شیشه دوجداره اسپیسر آلومینیومی قرار می گیرد که در حالت استاندارد می بایست به صورت یکپارچه باشد . یعنی در چهار طرف اضلاع اسپیسر خمیدگی به چشم بخورد که با دستگاه صورت پذیرفته است.

در شیشه های دستی چهار طرف اسپیسر با دست بریده شده و با گوشه های پلاستیکی به هم اتصال داده می شوند که با کمی دقت می توان به این مسئله پی برد، همچنین آلیاژ اسپیسر یکپارچه با آلیاژ اسپیسر دستی متفاوت می باشد چرا که اسپیسر دستی قابلیت خم ( بِند ) شدن توسط دستگاه را ندارد و از محل فشار (بِند) شدن می شکند.

در شیشه های دستی عموماً از اسپیسرهای دستی برشی و بی کیفیت استفاده می شود.

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد
۳. سوپاپ ورودی و خروجی گاز آرگون :

بر روی اسپیسر آلومینیوم دو عدد سوپاپ تعبیه می شود تا در حین عملیات مونتاژ از یک ورودی گاز تزریق شده و از ورودی دیگر هوا خارج شود ، که البته در محصول نهایی دو عدد سوپاپ با درپوش پوشیده شده است.

 
۴. کانکتور آلومینیومی اسپیسر :

بعد از مونتاژ و خم شدن چهار طرف اسپیسر آلومینیومی دو نقطه باقیمانده اسپیسر به وسیله ی کانکتور به هم اتصال داده می شود .
قاعدتاً کانکتور در اسپیسر دستی به علت استفاده از گوشه پلاستیکی استفاده نمی شود.

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد
۵. رطوبت گیر شیشه دوجداره ( سلیکاژل یا دسیکنت )

درون اسپیسرآلومینیومی دانه های ریزرطوبت گیرقرارمیگیردونقش جذب رطوبت احتمالیب وجودآمده دردولایه شیـشه رابه عهـده دارندوبه علت مسئله یادشده استفاده ازرطوبت گیرمناسب بسیارحائز اهمیت می باشد.
*همچنین باید دراینجا متذکرشویم درصورت استفاده ازاسپیسرهای غیراستاندارد دررطوبتگیرها به علت روان نبودن منفذهای روی اسپیسر رطوبتگیر نمیتوانند به درستی عملیات جذب رطوبت ر اانجامدهند.

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد

۶- گاز آرگون :
در بین دو لایه شیشه به وسیله دستگاه مخصوص از ورودی سوپاپ ها گاز به درون فاصله دو لایه شیشه تزریق می شود.، ( برای مشاهده از فواید گاز آرگون می توانید به بخش مقالات رفته و مقاله مربوط به گاز آرگون را مشاهده فرمایید).

 
۷- چسب اولیه با بوتیل :

برای اتصال اسپیسر آلومینیومی به دو لایه شیشه تک جداره بر روی دیواره اسپیسر آلومینیومی ،چسب اولیه یا بوتیل تزریق می گردد.

همچنین لازم به ذکر است در شیشه های دستی بوتیل استفاده نمی شود، و در این صورت نیز امکان تزریق گاز آرگون وجود ندارد چون آبندی اولیه انجام نشده و گاز آرگون از درون شیشه فرار می کند.

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد
۸- چسب ثانویه یا پولی سولفاید :

مهمترین بخش آبندی شیشه دوجداره توسط چسب پولی سولفاید صورت می پذیرد .
چسب پولی سولفاید از ترکیب رقیق ۱۰ به ۱ دوچسب در دستگاه تزریق پولی سولفاید صورت می پذیرد و دارای استحکام و آبندی بسیار قوی می باشد.

متاسفانه در شیشه های دستی مکرر مشاهده می شود که به جای چسب پولی سولفاید از چسب های سلیکونی یا آکواریوم استفاده می شود که از نظر مقاومت و آبندی اصلاً نمی تواند توانایی های لازم را انجام دهد.

همچنین دیده می شود در تولید های دستی برای برطرف کردن بحث یادشده اقدام به خرید چسب پولی سولفاید نموده و میزان ۱۰ به ۱ را به صورت دستی با هم ترکیب می کنند.
حساسیت در ترکیب چسب پولی سولفاید به میزانی بالاست که ترکیب آن هنگام تزریق دو لایه شیشه توسط دستگاه صورت می پذیرد. اما در سیستم دستی به علت عدم وجود مکانیزم صنعتی و دقیق نبودن حتما ترکیب به صورت کامل صورت نمی پذیرد.

در نتیجه چسب نهایی فاقد استاندارد های نهایی می باشد و نمی تواند توقع لازم را از چسب ترکیب شده دستی داشت.

chasbe poli solfid.ayteme8

حالا که با مواد اولیه در تولید شیشه دوجداره صنعتی آشنا شدید، به چگونگی مراحل ساخت شیشه دوجداره صنعتی با ماشین آلات صنعتی می پردازیم :
۱. بهینه سازی برش جام های شیشه توسط نرم افزار

با توجه به متنوع بودن ابعاد پنجره ها قاعدتاً نیز ابعاد شیشه ها متفاوت هستند ،لذا برای برش دادن بهینه شیشه و پایین آوردن ضایعات در این زمینه کلیه ابعاد در خواستی توسط نرم افزار اوپتیمایز می گردد تا بهترین حالت جهت چینش ابعاد درخواستی بر روی جامهای شیشه صورت پذیرد.

تولید شیشه دو جداره صنعتی استاندارد

 

boreshe jam shishe.2
۲. بهینه سازی برش اسپیسرآلومینیومی توسط نرم افزار

با توجه به اینکه اسپیسر آلومینیومی میان دو لایه شیشه قراردارد و با توجه به اینکه می بایست چسب نهایی در بین دو لایه شیشه تزریق گردد، می بایست اسپیسر از لبه شیشه فاصله استانداردی داشته باشد تا این امر صورت پذیرد.

نرم افزار بهینه سازی شیشه در هنگام اوپتیمایز شیشه ابعاد اسپیسر هر شیشه را محاسبه کرده و به اپراتور اعلام می کند.
۳. برش جامهای شیشه به ابعاد در خواستی
بنا به نوع شیشه ، ضخامت و یا رنگ درخواستی جام شیشه مربوطه توسط ماشین آلات حمل شده و بر روی میز برش شیشه قرار می گیرد .

boreshe jam shishe.1hamle jamhaye shishe.2

سپس فایل بهینه سازی شده جام برش توسط اپراتور فراخوانی می گردد، و دستگاه برش عملیات برش سایزهای مورد نظر جهت تولید شیشه بر روی آن ثبت شده و به واحد بعدی ارسال می شود.
۴. ساختن قابها ی اسپیسر آلومینیومی

همانند برش جامهای شیـشه ، اپراتور فایل مربوط به ساختن ابعاد اسپیسرها را در دستگاه بندینـگ فراخوانی می کند.

شاخه های آلومینیومی اسپیسر ۶ یا ۸ متر می باشد ، که توسط رباط درون دستگاه بندینگ برداشته شده و شاخه ها به ابعاد موردنظر در می آیند و در آخر کانکتور اتصال اسپیسر به آنها متصل گردیده و دوعددجای سوپاپ گاز بر روی اسپیسر قاب شده تعبیه می شود.
۵. ورود شیشه به دستگاه شستشو و خشک کن و پرس

اولین لایه شیشه دوجداره به ابتدای خط وارد شده و به درون دستگاه شستشو هدایت می شود.
شیشه درون دستگاه شستشو با فشار آب و چرخش فرچه های مخصوص کاملاً شسته و تمیز می گردد سپس بعد از عبور از قسمت شستشو به داخل قسمت خشک کن هدایت می شود.
در قسمت خشک کن شیشه با فشار هوای گرم به تمامی سطوح شیشه مواجه می شود و این امر باعث خشک شدن کامل شیشه می گردد.

dastgahe shostosho va khoshk kon.1

پس از قسمت خشک شیشه مورد نظر به روی قسمت کنترل وارد می شود .
در این قسمت شیشه بر روی صفحه ای قرار می گیرد که به وسیله تابش چراغهای آفتابی و مهتابی هرگونه ایراد و یا مشکل موجود توسط اپراتور کنترل گردد و در صورت عیوب شیشه موردنظر دوباره به قسمت شستشو عودت می گردد تا مجدداً در سیستم شستشو قرار گیرد و در صورت تائید اپراتور شیشه به مرحله بعد ارسال می شود.

kontorole shishe

لازم به ذکر است در مرحله شستشو و خشک کردن در سیستم صنعتی هیچگونه عملیاتی به وسیله دست و یا با وسایل دستی صورت نمی پذیرد و حال آنکه تولیدهای غیر صنعتی و دستی کاملاً عملیات یاد شده با دست و وسایل بسیار پیش پا افتاده صورت می گیرد که در نتیجه وجود کرک و لکه درون شیشه امکان پذیر است
بعد از مراحل یاد شده شیشه به درون دستگاه پرس هدایت می شود و منتظر لایه دوم شیشه می ماند.
لایه شیشه دوم همانند شیشه اول ابتدا به درون دستگاه شستشو و سپس به دستگاه خشک کن هدایت شده و پس از تأیید توسط اپراتور بر روی قسمت تراز اسپیسر قرار میگیرد تا اسپیسر بر روی جایگاه خود اتصال داده شود.
۶. تزریق رطوبت گیر درون اسپیسر و چسب بوتیل

در حد فاصلی که شیشه دوم مراحل شستشو وتأیید را می گذارند اسپیسر تولید شده به دستگاه تزریق رطوبتگیر ارسال می شود و دانه های رطوبت گیر به درون اسپیسر آلومینیومی تزریق می گردد.
به علت حساسیت بسیار زیاد دانه های رطوبت گیر نسبت به هوای آزاد، این متریال درون دستگاه تزریق رطوبت گیر به صورت پلمپقرار می گیرد و فقط چند دقیقه قبل از تولید شیشه نهایی به درون اسپیسر تزریق می شود.

tazrighe chasbe botil

در استاندارد این رطوبت گیرها می بایست نهایتا بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تزریق رطوبت گیر، شیشه دوجداره محصول نهایی تولیدگردد زیرا این رطوبت گیرها به سرعت می توانند رطوبت درون هوای موجود را جذب کند.
اما این در حالی است که در کارگاه های تولید غیر صنعتی و دستی رطوبت گیرها در فضای آزاد قرار دارند و عمدتاً با دست به درون اسپیسر ها هدایت می گردند و به علت کُند بودن بسیار زیاد پروسه تولید بعد از تزریق رطوبت گیر ساعتها و یا روزها در معرض هوای آزاد هستند که این باعث پائین آمدن قدرت جذب و از کار افتادگی رطوبت گیرها می شود.

 
۷. تزریق چسب بوتیل

بعد از این عملیات اسپیسر توسط اپراتور به دستگاه بوتیل برده شده و دو طرف دیواره قاب تولید شده یکنوار چسب بوتیل تزریق می گردد تا امکان اتصال دو شیشه به یکدیگر میسر گردد.

 
۸. نصب اسپیسر بر روی شیشه:

همانطورکه گفته شد شیشه لایه دوم بر روی دستگاه و در قسمت تراز قرار میگیرد ، سپس اسپیسر آلومینیومی بوتیل خوردهتوسط اپراتور و با توجه به رعایت فاصله از لبه های شیشه بر روی شیشه چسبانده می شود.

nasb espeyser bar roye shishe
۹. پرس دولایه شیشه :

بعد از اتصال اسپیسر بوتیل خورده به شیشه دوم ، شیشه به درون دستگاه پرس هدایت می شود و در آنجا با شیشه لایه اول که قبلاً در آن قرار گرفته است به هم چسبانیده می شوند و با اعمال پرس توسط دستگاه ، چسبندگی دولایه شیشه به طور بیشتر اعمال می شود.
سپس دولایه شیشه که در وسط آنها اسپیسر آلومینیومی قرار دارد از قسمت پرس خارج شده و به واحد بعدی ارسال می شود

perese 2laye shishe

۱۰. تزریق گاز آرگون :

پس از عملیات پرس کلیه منافذ بین اسپیسر و شیشه بسته شده است و حال شیشه برای تزریق گاز آرگون توسط دستگاه آماده است.
سپس دو شلنگ ورودی و خروجی گاز و هوا درون دو عدد سوراخ جایگذاری شده بر روی اسپیسر قرار می گیرند.

با اعمال دکمه Start توسطاپراتور از یک ورودی گاز آرگون وارد از ورودی دیگر هوای موجود خارج می شود.

دستگاه گاز آرگون توسط حسگرهای خود میزان گاز آرگون را تأیید کرده و سپس با اعلام آلارم عملیات را متوقف می کند. سپس اپراتور بر روی دوقسمت ورودی و خروجی درپوش قرار می دهد تا گاز آرگون تزریقی از درون شیشه خارج نشود و شیشه به مرحله بعدی ارسال می شود.

قابل بیان است در سیستم های غیر صنعتی و دستی به علت عدم وجود چسب اولیه یا بوتیل و همچنین نبود ماشین الات و استفاده از عملیات فیزیکی و دستی عملیات پرس وجود ندارددر نتیجه بحث آبندی چسب اولیه و بسته شدن منافذ و تزریق گاز آرگون صورت نمی پذیرد.

tazrighe gaz argon
۱۱. تزریق چسب ثانویه یا پولی سولفاید :
بعد از عملیات پرس و تزریقگاز، شیشه بر روی میز دستگاه چسب پولی سولفاید قرار می گیرد وتوسط اعمال فشار بازویی بر روی ماردون چسب پولی سولفاید به میزان ۱۰ به ۱ با یکدیگر ترکیب و به درون فاصله بین دو شیشه تزریق می شود و عملیات تولید شیشه دوجداره استاندارد به پایان می رسد.

بعد از تزریق چسب پولی سولفاید شیشه بر روی خرکهای مخصوص به حالت افقی قرار می گیرد تا بعد از گذشت زمان معینی چسب پولی سولفاید کاملاً خشک شود و بعد از آن آماده بارگیری و نصب در کارگاه نصب می باشد.

tazrighe chsbe poli solfid

شرکت فاراد کلیه پنجره های تولیدی خودرا از شیـشه های تولیدی کاملاً صنعتی به شرح یاد شده استفاده می کند.
همچنین شیشه دوجداره این شرکت همراه با استاندارد ملی شیشه دوجداره می باشد و کارخانه تولید مجهز به آزمایشگاه کنترل کیفیت می باشد که محصولات در آن به صورت مدام کنترل می گردند.

لازم به ذکر است در صورت درخواست مشتریان بازدید از کارخانه امکان پذیر می باشد.
با توجه به مسائل یاد شده می توانید به تفاوت بسیار زیاد شیشه دوجداره صنعتی با شیشه های دستی و کارگاهی پی ببرید.
قاعدتاً کیفیت شیشه ای که با تمام این مراحل تولید می گردد قابل غیاس با شیشه های دستی و کارگاهی نیست و مطمعناً شیشه های دو جداره غیر استاندارد به مرور زمان دچار مشکل خواهند شد.

shishe 2jedare.1 khate koli.1
متأسفانه امروزه برای پایین آوردن هزینه های خرید مشاهده می شود که استفاده از شیشه های دستی و بدون کیفیت مطلوب شیوع پیدا کرده است و با توجه به اینکه مصرف کنندگان اطلاعات دقیقی از مسائل یاد شده ندارند شیشه های غیر استاندارد به عنوان شیشه صنعتی به مشتریان عرضه می گردد
امید است با ایراد مطالب یاد شده شما نیز درهنگام خرید کالای مورد نظر خود بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید
منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/



:: برچسب‌ها: شیشه صنعتی پنجره یو پی وی سی, شیشه صنعتی یو پی وی سی, صنعت پنجره یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

مفهوم پنجره  یو پی وی سی با پروفیل سری ۶۰ یا ۷۰
مهمترین اقلام به کار رفته در پنجره  یو پی وی سی به شرح ذیل می باشد:
 پروفیل یو پی وی سی
 گالوانیزه
 لاستیک آبندی
 شیشه دوجداره
 یراق آلات (دستگیره، لولا، اسپانیولت، کرنر و …)
پروفیل یو پی وی سی به عنوان بخش اصلی و نگهدارنده شیشه دوجداره، یراق و کلیه ملزومات پنجره دوجداره یو پی وی سی خود دارای تنوع و گونه های مختلف است. همچون پروفیل frame، پروفیل mullion یا میانی، پروفیل sash یا بازشو پنجره دوجداره، پروفیل یو پی وی سی doorsash یا پروفیل بازشوی درب و سایر پروفیل هایی که می تواند جزئی از یک پنجره دوجداره یو پی وی سی باشد:

اما در بازار فعلی هر کدام از پروفیلهای یاد شده جدا از نوع کاربری به دو گرو تقسیم می شوند:
 پروفیل یو پی وی سی سری ۶۰ جهت پنجره های دوجدارهپنجره یو پی وی سی1  پروفیل یو پی وی سی سری ۷۰ جهت پنجره های دو جدارهپنجره دوجداره علت نامگذاری پروفیل های یو پی وی سی به سری ۶۰ یا ۷۰ اندازه پروفیل ها در مقطعی است که بر روی درگاه نصب قرار می گیرد. یعنی اندازه مقطع پروفیل سری شصت، ۶۰ میلیمتر بوده و اندازه مقطع پروفیل سری هفتاد، ۷۰ میلیمتر می باشد .

علت نامگذاری پروفیل های یو پی وی سی به نام سری ۶۰ یا ۷۰ مطلب یاد شده می باشد.

تفاوت های بین پروفیل های یو پی وی سی سری ۶۰ با سری ۷۰:

 اولین تفاوت همانگونه که در قبل اشاره شد اختلاف در اندازه مقطع دو پروفیل یو پی وی سی سری ۶۰ و ۷۰ می باشد.
 ارتفاع پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ همانند عرض مقطع از پروفیل سری ۶۰ بیشتر است.
 وزن پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ نسبت به سری ۶۰ بیشتر است که قاعدتاً پروفیل سری ۷۰ دارای مقاومت بیشتری می باشد.
 پروفیل سری ۶۰ در درون پروفیل دارای ۳ چمبره (محفظه) می باشد اما درون پروفیل سری ۷۰ در درون پروفیل دارای ۵ چمبره (محفظه) می باشد.
 اندازه و هندسه و وزن رین فورس (گالوانیزه) مورد استفاده در پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ متفاوت است.
لازم به ذکر است که پنجره های دوجداره تولید شده با پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ در مناطق سردسیر و خاص بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه پروفیل سری ۷۰ در دید دارای هندسه قطورتری نسبت به پروفیل سری ۶۰ می باشد که این مسئله می تواند در برخی سلایق در اجرای پنجره دوجداره یو پی وی سی تأثیرگذار باشد.
همچنین لازم به ذکر است با توجه به استانداردهای جهانی و آزمایشات متعدد ۴ منطقه آب و هوایی کشورمان، پروفیل سری ۶۰ کلیه انتظارات لازم از یک پنجره عایق دوجداره یو پی وی سی را برآورد می سازد.
شرکت فاراد پنجره با توجه به درخواست و سلایق مشتریان گرامی امکان تولید، اجرا و نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی با پروفیل سری ۶۰ و یا ۷۰ (استاندارد با مدرک RAL آلمان) را دارد و قادر است در این ضمینه کلیه مشاوره های لازم را به مصرف کنندگان عرضه نماید.

منبع:

http://www.faradwin.com/upvs-window-purport-by-series-60-70-profils/



:: برچسب‌ها: مفهوم پنجره یو پی وی سی, مفهوم پنجره upvc, پروفیل upvc, پنجره upvc, پنجره یو پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

مفهوم پنجره  یو پی وی سی با پروفیل سری ۶۰ یا ۷۰
مهمترین اقلام به کار رفته در پنجره  یو پی وی سی به شرح ذیل می باشد:
 پروفیل یو پی وی سی
 گالوانیزه
 لاستیک آبندی
 شیشه دوجداره
 یراق آلات (دستگیره، لولا، اسپانیولت، کرنر و …)
پروفیل یو پی وی سی به عنوان بخش اصلی و نگهدارنده شیشه دوجداره، یراق و کلیه ملزومات پنجره دوجداره یو پی وی سی خود دارای تنوع و گونه های مختلف است. همچون پروفیل frame، پروفیل mullion یا میانی، پروفیل sash یا بازشو پنجره دوجداره، پروفیل یو پی وی سی doorsash یا پروفیل بازشوی درب و سایر پروفیل هایی که می تواند جزئی از یک پنجره دوجداره یو پی وی سی باشد:

اما در بازار فعلی هر کدام از پروفیلهای یاد شده جدا از نوع کاربری به دو گرو تقسیم می شوند:
 پروفیل یو پی وی سی سری ۶۰ جهت پنجره های دوجدارهپنجره یو پی وی سی1  پروفیل یو پی وی سی سری ۷۰ جهت پنجره های دو جدارهپنجره دوجداره علت نامگذاری پروفیل های یو پی وی سی به سری ۶۰ یا ۷۰ اندازه پروفیل ها در مقطعی است که بر روی درگاه نصب قرار می گیرد. یعنی اندازه مقطع پروفیل سری شصت، ۶۰ میلیمتر بوده و اندازه مقطع پروفیل سری هفتاد، ۷۰ میلیمتر می باشد .

علت نامگذاری پروفیل های یو پی وی سی به نام سری ۶۰ یا ۷۰ مطلب یاد شده می باشد.

تفاوت های بین پروفیل های یو پی وی سی سری ۶۰ با سری ۷۰:

 اولین تفاوت همانگونه که در قبل اشاره شد اختلاف در اندازه مقطع دو پروفیل یو پی وی سی سری ۶۰ و ۷۰ می باشد.
 ارتفاع پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ همانند عرض مقطع از پروفیل سری ۶۰ بیشتر است.
 وزن پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ نسبت به سری ۶۰ بیشتر است که قاعدتاً پروفیل سری ۷۰ دارای مقاومت بیشتری می باشد.
 پروفیل سری ۶۰ در درون پروفیل دارای ۳ چمبره (محفظه) می باشد اما درون پروفیل سری ۷۰ در درون پروفیل دارای ۵ چمبره (محفظه) می باشد.
 اندازه و هندسه و وزن رین فورس (گالوانیزه) مورد استفاده در پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ متفاوت است.
لازم به ذکر است که پنجره های دوجداره تولید شده با پروفیل های یو پی وی سی سری ۷۰ در مناطق سردسیر و خاص بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه پروفیل سری ۷۰ در دید دارای هندسه قطورتری نسبت به پروفیل سری ۶۰ می باشد که این مسئله می تواند در برخی سلایق در اجرای پنجره دوجداره یو پی وی سی تأثیرگذار باشد.
همچنین لازم به ذکر است با توجه به استانداردهای جهانی و آزمایشات متعدد ۴ منطقه آب و هوایی کشورمان، پروفیل سری ۶۰ کلیه انتظارات لازم از یک پنجره عایق دوجداره یو پی وی سی را برآورد می سازد.
شرکت فاراد پنجره با توجه به درخواست و سلایق مشتریان گرامی امکان تولید، اجرا و نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی با پروفیل سری ۶۰ و یا ۷۰ (استاندارد با مدرک RAL آلمان) را دارد و قادر است در این ضمینه کلیه مشاوره های لازم را به مصرف کنندگان عرضه نماید.

منبع:

http://www.faradwin.com/upvs-window-purport-by-series-60-70-profils/



:: برچسب‌ها: مفهوم پنجره یو پی وی سی, مفهوم پنجره upvc, پروفیل upvc, پنجره upvc, پنجره یو پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

برخی استاندارد های ساخت پنجره ی یو پی وی سی مورد تایئد شرکت ویستا بست :

۱. استفاده از گالوانیزه با ضخامت ۱.۵ میلی متر و ابعاد استاندارد

۲. تمامی پروفیـل های پنجره دوجداره باید دارای گالـوانیزه باشند ، طول گالـوانیزه در پروفیــل های پنجره یو پی سی UPVCجوش شونده حداکثر۲ سانتی متر (از هر طرف ۱سانتی متر) کوتاه تر و در میانی ها حدکثر ۱ سانتی متر کوتاه تر باشند .

۳. عدم استفاده از گالوانیزه ۲ تکه و جوش خورده (حتماً سمت دستگیره های در و پنجره نیز باید از گالوانیزه یک تکه استفاده شود) .

۴. فاصله ی پیچ های گالوانیزه از ابتدای پروفیل ها حداکثر ۱۵ سانتی متر و فاصله ی پیچ ها با یکدیگر حداکثر ۴۰ سانتی متر در پروفیـل های پنجره یـوپـی وی سـی سفیـد و ۳۰ سانتی متر در پروفیـل های یـو پی وی سی قهوه ای .
۵. راه آب برای فریم و لنگه ی پنجره (sash) به شرح ذیل می باشد :

• راه آب فریم در هر لنگه از پنجره یو پی وی سی باید حداقل دارای ۲ شیار تخلیه از داخل و شیار خروجی نیز براساس طول پروفیل
• شیار تخلیه ی آب برای لنگه ی بازشو پنجره ی یو پی وی سی ، هم در ضلع بالا و هم در ضلع پایین باید زده شود .
• در مولین های افقی نیز مشابه فریم عمل شود.

۶. نوارهای آب بندی از جنس EPDM و نقشه و کیفیت آن حتماً مورد تایید ویستابست باشد. بصورت یک تکه و درز آن در بالا قرار گیرد .

۷. کانکتور ها با نقشه ویستابست و از جنس زاماک مقاوم استفاده شود.

۸.در هنگام تمیز کاری زایده های جوش باید نقاطی را که دستگاه قادر به تمیز کردن آن نیست با ابزار مناسب تمیز گردد .

 
۹. تعداد لولا در پنجره های یو پی وی سی دو حالته :

• ارتفاع تا یک متر حداقل ۲ لولا
• ارتفاع ۱ تا ۱.۸ حداقل ۳ لولا

• ارتفاع ۱.۸ به بالا حداقل ۴ لولا

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%db%8c-%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%b3%db%8c/



:: برچسب‌ها: استاندارد های ساخت پنجره ی یو پی, استاندارد پنجره upvc, استاندار upvc, استاندارد یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پنجره های چوبی در گذشته تا به امروز نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره upvc ایفا میکند این متریال طبیعی علاوه بر عایق حرارتی و صدا از طول عمر قابل توجهی برخوردار است .

با پیشرفته شدن صنعت، معایب این نوع پنجره نیز برطرف گردید و امروزه نیز پنجره های چوبی از گرانترین ، با کیفیت ترین ، زیبا ترین و لوکس ترین پنجرههای دنیا به شمار می آید.

اما دنیای صنعتی و پرمصرف امروزی تلاش بسیاری جهت تولید پروفیل مقرون به صرفه تر با سرعت تولید بیشتر انجام داده که هم عایق صدا ، حرارت ، آلودگی و … باشد و نیز نیازی به رنگ و ضد رنگ و مراقبت نداشته باشد.
پنجره های دوجداره ساخته شده با پروفیل های یو وی سی

پنجره upvc ساخته شده با پروفیل های یو وی سی نسبت به کلیه پرفیل های ساخته شده ( آهن، آلومینیوم و…) عایق تر و با کیفیت تر می باشد.

با تعویض پنجره های قدیمی که از پروفیل های آهن و آلومینوم تشکیل شده است، با پنجره های دوجداره یو پی وی سی که عایق انرژی، صوت و گرد و غبار میباشند میتوانید به حداکثر آرامش محیط دست یابید. تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره یو پی وی سی علاوه بر آرامش محیط شما را در کاهش هزینه های مربوط به انرژی همراهی می نمایند و ۱۰۰ درصد هزینه های مربوط به انرژِی خانوار را کاهش میدهد.

با توجه به تنوع شرکت های ارایه دهنده خدمات یو پی وی سی و ارائه محصولات مختلف یو پی وی سی ، در ذیل مطالبی آورده شده است تا مشتریانی که خواستار تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های یو پی وی سی هستند بتوانند پنجره عایق و مناسبی را انتخاب نمایند.

پنجره ی دوجداره یو پی وی سی از سه اصل مهم تشکیل شده که با رعایت این سه اصل پنجره استاندارد و خوبی تحویل مشتری داده خواهد شد.

١-متریال استفاده شده در پنجره دوجداره، شامل:
( پروفیل، یراق و لولاها ، گالوانیزه و…)

٢- تولید استاندارد

٣- نصب صحیح و استاندارد

 

شرکت فارد پنجره با تجربه ی علمی جهت تولید پنجره با کیفیت ، با استفاده از متریال عالی و تولید منحصر به فرد و نصب استاندارد مطابق با استاندارد RAL آلمان تلاش می نماید تا مشتریان عزیز را در انتخاب یک پنجره دوجداره کاملأ عایق راهنمایی نماید.

توصیه می کنیم برای انتخاب سازنده مناسب برای پنجره مورد نیاز خود مقاله جامع پنجره دوجداره در سایت مطالعه فرمایید.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc/



:: برچسب‌ها: تعویض پنجره upvc, تعویض پنجره یو پی وی سی, پنجره دوجداره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

در زندگی شهری امروزی با وجود برج های بلند و زندگی آپارتمان نشینی همیشه بحث ایمنی در پنجره ها برای خانواده ها بسیار حائز اهمیت است برای مثال پنجره های تمام قد ، که دارای ارتفاع بازشوی زیادی می باشند همیشه برای خانواده ها نگرانیهای زیادی ایجاد می کنند که ممکن است کودکان بر اثر باز کردن این پنجره ها در معرض خطر قرار بگیرند و حتی در پنجره های معمولی با ارتفاع کم ممکن است کودک با شنیدن هر گونه صدایی( مثلا صدای دوستان ) پنجره را باز کرده، تنه اش را بیرون آورد و اینگونه می تواند اتفاق ناگواری به وجود بیاید

پنجره ایمن یو پی وی سی پنجره دوجداره ایمن

در پنجره های یو پی وی سی ایمن ، بحث ایمنی و عملکرد پنجره ها برای کودکان با استفاده از یراق دوحالته Tilt First یا ابتدا مورب باز شو به طور کامل رعایت گردیده است.

پنجره کودکان

نحوه کارکرد پنجره دوجداره یو پی وی سی ایمن با یراق دو حالته Tilt First یا ابتدا مورب باز شو:
نحوه کارکرد و ترتیب بازشو پنجره دوجداره یو پی وی سی  ایمن با یراق دو حالته Tilt First کاملا مخالف با پنجره دوجداره یو پی وی سی با یراق دو حاته عمومی Tilt & Turn می باشد
در هر دو نوع یراق یاد شده زمانی که دستگیره رو به پائین یعنی بر روی ساعت ۶ قرار دارد بسته است.
در پنجره های دوجداره با یراق دو حالته معمولی Tilt & Turn وقتی دستگیره بر روی ساعت ۳ قرار می گیرد حالت بازشوی لولایی پنجره از روبرو (Turn) عمل کرده و پنجره باز می شود که همین مسئله بحث ایمنی را مطرح می سازد اما در پنجره دوجداره یو پی وی سی ایمن  با یراق دو حالته Tilt First یا ابتدا مورب باز شو وقتی دستگیره بر روی ساعت ۳ قرار می گیرد پنجره از حالت مورب بالا (Tilt) باز می شود.
در پنجره دوجداره یو پی وی سی با یراق دو حالته معمولی Tilt & Turn وقتی دستگیره به سمت بالا و بر روی ساعت ۱۲ قرار می گیرد پنجره از حالت مورب یا (Tilt) باز می شود اما در پنجره دوجداره یو پی وی سی با یراق دو حالته Tilt First زمانی که دستگیره بر روی ساعت ۱۲ قرار می گیرد پنجره از حالت لولای روبرو (Turn) باز می شود و البته تنها کسی می تواند پنجره را در این حالت باز کند گه کلید تعبیه شده بر روی دستگیره را به همراه داشته باشد که مسلما کلید در دست کودک یا شخص ثالثی نیست.

پنجره دوجداره کودکان

این نوع سیستم بازشو می تواند ضامن ایمنی کامل پنجره برای کودکان باشد.
البته این مکانیزم می تواند در مدارس، بیمارستان و سایر مکانها که در آن بحث ایمنی بازشو مطرح باشد مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین در آینده با تغییر کاربری اطاق می توان با حذف چند قطعه به راحتی پنجره را به سیستم معمولی پنجره Tilt & Turn تبدیل کرد.

منبع:

http://www.faradwin.com/tilt-first-window-for-kids/



:: برچسب‌ها: یو پی وی سی برای کودکان, upvc برای کودکان, یو پی وی سی مناسب برای کودکان, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

شیشه های Low-E به شیشه هایی گفته می شوند که به علت لایه Coating روی یک طرف آن، انتقال حرارت بسیار کمتری نسبت به شیشه های معمولی دارند. این نوع شیشه ها اغلب در ساختمانهایی استفاده می گردد که بخش اعظم آن را شیشه تشکیل می دهد. این نوع شیشه ها در انواع مختلف می باشد، نوع رنگی این شیشه ها به Low-E-Sun مشهور می باشد.جهت کارایی بیشتر پنجره یو پی وی سی، یکی از جداره های آن را از شیشه Low-E استفاده می کنند.

شسشه لوِئی

در ذیل به برخی از پارامترهای مهم که در انتخاب نوع شیشه مهم هستند می پردازیم:
۱) پارامترVisible Transmittance) VT)
پارامتر VT درصد عبور نور از شیشه ها را نشان می دهد.
این پارامتر در شیشه های معمولی و شیشه های Low-E تقریباً یکسان می باشد.
۲) پارامتر UV
پارامتر UV میزان عبور اشعه ماوراءبنفش از شیشه را نشان می دهد. بدیهی است که بدلیل مضرات این اشعه هر چقدر مقدار آن کمتر باشد بهتر است.
۳) فاکتور U-Value یا ضریب انتقال حرارت
پارامتری است که میزان انتقال حرارت در هر جسم را نشان می دهد. این پارامتر جهت شیشه های دوجداره نیز به کار برده می شود. هر چقدر میزان این فاکتور در شیشه های دوجداره کمتر باشد، آن شیشه عایق تر می باشد.

U-Value شامل انتقال حرارت هدایتی، جابجایی و تابشی برای یک پنجره دوجداره در شرایط محیطی مشخص می باشد.

۴) فاکتور G-Value
این فاکتور بیان کننده میزان عبور حرارت و انرژی خورشید از شیشه می باشد. این فاکتور بین ۵ و ۱ متغییر می باشد. در بعضی از شرایط آب و هوایی خاص، مثل مناطق سردسیری نیاز به بالا بودن این فاکتور داریم و ماکزیمم بودن آن به نفع ما می باشد و برعکس در بعضی از مناطق گرمسیری این فاکتور باید به حداقل یعنی صفر برسد از اینرو شیشه های Low-E در چندین نوع تولید می گردند که همگی دارای U-Value پایین و G-Value متغییر می باشند که در این امر باعث عملکرد بهتر آن ها در مناطق آب و هوایی متفاوت خواهد گردید.

شیشه لوئی4
عملکرد شیشه های Low-E
با توجه به تعاریف ذکر شده از پارامترهای U-Value و G-Value حال می توان عملکرد شیشه های Low-E را بهتر بیان کرد. این نوع شیشه ها اجازه عبور بخش مرئی طیف نور خورشید را از خود می دهند اما اجازه عبور طیف حرارتی (اشعه مادون قرمز) امواج مضر (اشعه ماوراء بنفش) را نمی دهند. در واقع آنها را منعکس و فیلتر می نمایند. در واقع شیشه های Low-E، فاکتور U-Value کاهش می یابد و فاکتور G-Value که میزان عبور حرارت و انرژی خورشید از شیشه است، را نیز تحت کنترل دارند.

شیشه لوئی3
انواع شیشه های Low-E
برای انتخاب شیشه Low-E مناسب جهت هر منطقه آب و هوایی باید به ۲ پارامتر U-Value و G-Value توجه کرد.
U-Value کم شیشه های LoW-E باعث می شوند که این شیشه ها عایق حرارتی بوده یعنی تبادل حرارت از طریق هدایتی، جابجایی و تابشی کاهش یاید. پس در تمامی شیشه های Low-E، پارامتر U-Value و یا ضریب انتقال حرارت پایین می باشد.

شیشه لوئی2
۱) شیشه های Low-E با کسب حرارتی بالا یا High-G-Value Low-E
این شیشه ها علاوه بر اینکه U-Value کمی دارند اما G-Value آنها بالا می باشد و اجازه عبور حرارت خورشید را می دهند. این نوع شیشه های Low-E جهت مناطق سردسیر بوده و در این مناطق عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند.
۲) شیشه های Low-E با کسب حرارت خورشیدی متوسط Moderate-G-Value-Low-E
در این شیشه ها میزان انتقال حرارت خورشید متوسط می باشد.

۳) شیشه های Low-E با G-Value پایین یا Low G-Value Low-E
این شیشه ها علاوه بر اینکه ضریب انتقال حرارت یا U-Value پایینی دارند، G-Value آنها نیز پایین می باشند. در واقع مخصوص مناطق گرم با تابش شدید نور خورشید می باشند.
به این نوع شیشه ها، شیشه های Low-E-Sun گفته می شود که همانند شیشه رفلکس عمل می نمایند و در رنگ های مختلف و یا بدون رنگ موجود می باشند.

شیشه لوئی
 محاسبه میزان صرفه جویی انرژی با استفاده از شیشه های Low-E
فرض می کنیم که در زمستان دمای بیرون صفر درجه می باشد و می خواهیم دمای ساختمان را در ۲۳درجه حفظ نماییم.
 اگر شیشه شما ۴ میل معمولی باشد که U-Value آن ۶(وات برمتر مربع در درجه سلسیوس) به ازای هر مترمربع شیشه، شما جهت حفظ آن دما به (۱۳۲=۲۲*۶) ۱۳۲ وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیاز دارید.
 اگر شیشه شما شیشه دوجداره معمولی باشد که دارای U-Value= 3   می باشد جهت حفظ دمای ۲۲درجه در داخل شما به (۶۶=۲۲*۳)   ۶۶ وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیاز دارید.
 حال اگر شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که یک جداره آن شیشه Low-E باشد با U-Value= 1/1 ، جهت حفظ دمای ۲۲درجه در داخل، شما به (۲/۲۴=۲۲*۱/۱) ۲۴.۲ وات انرژی حرارتی در هر ساعت نیازمند می باشید که ۸۰درصد کمتر از شیشه معمولی می باشد.
بنابراین با استفاده از شیشه های Low-E در شیشه های دوجداره صنعتی در پنجره یو پی وی سی شما در زمستان سوخت کمتر و در نتیجه هزینه کمتری جهت گرم نگه داشتن ساختمان خود نیازمند می باشید این صرفه جویی می تواند جهت فصول گرم نیز در نظر گرفته شود.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c-%db%8c%d8%a7-low-emi/



:: برچسب‌ها: شیشه پنجره ی upvc, شیشهupvc, شیشه درب و پنجره های upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

یکی از زیبا ترین و جالبترین نوع پنجره های دوجداره یو پی وی سی در جهان پنجره  یو پی وی سی فولکس واگنی یا Tilt & Slide می باشد که با توسعه صنعت ساخت و ساز و معماری های نوین طرفداران بیشتری جهت اجرا در ساختمان پیدا گرده است.
کاربری آسان ، آب بندی و هوابندی قوی ، اجرای نماهای بزرگ شیشه دوجداره در پنجره با کمترین تقسیم بندی از جمله خصوصیات پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی است.
در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پنجره  یو پی وی سی فولکس واگنی یا Tilt & Slide و خصوصیات و چگونگی کاربری آن آشنا کنیم.



کاربری آسان در پنجره دوجداره فولکس واگنی یا Tilt & Slide:

در کشور ما به علت وجود پنجره های آلومنیومی از معماری قدیم تا کنون هنوز بحث کاربری آسان در پنجره ها به صورت سنتی موجود است یعنی اینکه پنجره های کشویی بدون اشغال هیچگونه فضایی باز و بسته می شوند اما مشکل بزرگ گلیه پنجره های کشویی موجود در بازار از انواع و نوع های مختلف بحث آب بند و هوابند نبودن آنهاست یعنی امکان ورود گرد و غبار، سرما و گرما و صدا به داخل واحد مسکونی به طور شدید وجود دارد.
پنجره دو جداره یو پی وی سی فولکس واگنی به علت داشتن مکانیرم ریل بر روی ارتفاع دیواره داخلی فریم مشکل باز و بسته شدن را به طور کامل بر طرف نموده است.
برای بهتر متوجه شدن می توان نحوه باز و بسته شدن پنجره دوجداره  یو پی وی سی  با یراق فولکس واگنی را همچون درب اتوموبیلهای ون دانست یعنی لنگه بازشوی پنجره ابتدا از درگاه خود بیرون آمده سپس بر روی ریلی جدا که بر روی دیواره ارتفاع لنگه ثابت کناری نصب شده است به حرکت در می آید و به سمت دلخواه گه از قبل طراحی شده است حرکت می کند.

 

نوع بازشو فولکسی

آب بندی و هوابندی کامل و قوی پنجره دوجداره فولکس واگنی:

در ساخت پنجره های دوجداره یو پی وی سی با یراق فولکس واگنی از همان نوع پروفیل لولایی یو پی وی سی استفاده می شود که البته می تواند پروفیل سری ۶۰ یا ۷۰ (که در مقالات نیز توضیح داده شده است) و یا از پروفیل درب استفاده شود که قاعدتا این قضیه نیاز به کارشناسی و بررسی محل و اندازه و ابعاد قبل از ساخت را دارد.
در نتیجه به علت وجود لاستیکهای آب بندی میان دو پروفیل یو پی وی سی و مکانیزمهایی که اتصال و فشار آنها را بر یکدیگر بیشتر می کنند به صورت کامل آبند و هوابند می شود و بحث ورود گرد و غبار،سرما گرما و وجود صدا ناشی از از باد (که در پنجره های کشویی بسیار دیده می شود) به طور کامل در این نوع پنجره از بین خواهد رفت.

اجرای نمای شیشه دوجداره با حداکثر اندازه و کمترین تعداد باشو و تقسیم بندی:

یکی از مهمترین مسایل در ساخت یک پنجره دوجداره یو پی وی سی بحث تحمل یراق ناشی از وزن پروفیل بازشو و شیشه دوجداره است که اولا در پنجره لولایی و کشویی عمدتا یراق آلات تحمل وزن لنگه های خیلی بزرگ را ندارند و ثانیا جابجایی و باز و بسته کردن پنجره به علت وزن بسیار زیاد، کاربری آسان آن را از بین می برد.

اما در پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی  مکانیزم و نوع یراق آلات با سیستم کشویی و لولایی کاملا متفاوت است و به طور بهتر می توان گفت سیستم فولکس واگنی یا Tilt & Slide عمدتا جهت ساخت پنجره های خاص با ارتفاع و عرضهای بزرگ با وزنهای زیاد طراحی شده است ( که البته در پنجره های کوچگ برای کاربری آسان قابل استفاده است که در پایین به آن اشاره شده است)

 

قطعات یراق فولکس واگن.2 نقشه قطعات یراق فولکس واگن.1

پنجره دوجداره فولکس واگنی خود دارای سه نوع می باشد:

پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی با یراق مکانیکی
که عمدتا در پنجره های کوچک استفاده می شود که بحث نوع بازشو و بحث عدم اشغال فضا در محل مطرح می باشد لازم به ذکر است که به علت وزن پایین شیشه و لنگه در این پنجره باز و بسته شدن با اعمال نیروی فیریکی کامل توسط شخص صورت می پذیرد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی با یراق نیمه اتومات
این یراق در پنجره و درب های متوسط استفاده می شود و نسبت به یراق مکانیکی روانتر بوده است و اعمال نیروی فیزیکی جهت باز و بسته شدن پنجره یا درب کمتر می باشد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی با یراق فول اتومات
این نوع یراق در اجرای پنجره های فولکس واگنی با ارتفاع و عرض و وزن بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد که عموما شما قادر خواهید بود بیشترین اندازه شیشه ( بهترین ویو ) و کمترین بازشو و تقسیم بندی را در این پنجره مشاهده کنید.
در پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی فول اتومات شما با کمترین فشار فیزکی ممکنه بر روی دستگیره می توانید بزرگترین بازشوها را باز و بسته نمایید بدون هیچگونه محدودیت و یا خطری.
قابل به ذکر است در اجرای پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی می بایست کارشناسی کامل توسط شرکت تولید کننده صورت پذیرد تا بهترین نوع کاربری و اجرا طراحی شده و همچنین مشخص گردد در اجرا می بایست از کدام نوع یراق فولکس واگنی استفاده گردد تا بهترین کاربری حاصل گردد.
شرکت فاراد پنجره در تولید و اجرای پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی خود از معتبرترین یراق آلات فولکس واگنی از جمله ROTO و GU آلمان استفاده می کند که هرکدام از معتبرترین تولید کنندگان اینگونه یراق آلات هستند.
همچنین این شرکت قادر به مشاوره به مشتریان گرامی جهت تولید واجرای پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی یا Tilt & Slide می باشد.
منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%b3%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86%db%8c-%db%8c/



:: برچسب‌ها: یو پی وی سی فولکس واگنی, upvc فولکس واگنی, مزایای پنجره فولکس واگنی UPVC, پنجره دوجداره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

یکی از انواع پنجره دوجداره upvc ، پنجره دوجداره کشویی است که در کشور ما به علت سابقه پنجره های قدیمی کشویی طرفداران خود را دارد.

شاید بیشترین علت در این موضوع را بتوان کاربری پنجره کشویی را نسبت به پنجره لولایی دانست، اینکه پنجره کشویی هیچ فضایی را اشغال نمی کند و به راحتی به موازات بر روی لنگه کناری خود حرکت می کند.

واقعیت این است که پنجره دوجداره upvc کشویی با اینکه نسبت به دیگر انواع پنجرهای کشویی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است و آبندی و هوابندی بهتری نسبت به اینگونه پنجره های دوجداره کشویی دارد اما نسبت به پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیفتری است.

( که البته این مسئله ذات پنجره های کشویی است) در واقع عملیات فیتینگ ایجاد شده در پنجره upvc لولایی قویتر و بهتر از پنجره  upvc کشویی صورت می گیرد. اما به هر حال به خاطر وجود سلایق و همچنین کاربری پنجره دوجداره upvc کشویی این نوع پنجره مورد استقبال افراد می باشد.

در اینجا به چند نکته فنی اشاره می کنیم تا در هنگام خرید پنجره دوجداره upvc کشویی بتوانید بهترین نوع اینگونه پنجره ها را انتخاب کنید تا هم عمر مفیدتری داشته باشند و هم عملیات فیتینگ ( آبندی و هوابندی ) در آن به بهترین نحو صورت پذیرد:
۱- پروفیل پنجره دوجداره upvc کشویی

پروفیل پنجره دوجداره upvc به عنوان اصلی ترین و نگهدارنده کلیه ملزومات یک پنجره دوجداره upvc بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید حتما به استانداردهای پروفیل و گواهینامه های معتبر آن توجه کنید.

زیرا پروفیل پنجره دوجداره upvc نامرغوب کشویی دارای لرزش زیاد ( مخصوصا در ابعاد بزرگ) می باشد که متاسفانه در بازار فعلی پروفیلهای پنجره upvc کشویی اکونومی زیادی وجود دارند که به علت ارزانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که طبیعتا در آینده می تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد.
۲- یراق پنجره دوجداره upvc کشویی

در پنجره دوجداره upvc کشویی تمام وزن شیشه و لنگه بازشو پنجره بر روی غلطکهایی است که در زیر بازشو قرار دارند و در هنگام جابجایی و اعمال نیروی فیزیکی شما بر روی دستگیره لنگه بازشو به حرکت در می آید.

متاسفانه به علت اینکه این غلطکها در در معرض دید نیستند عموما از یراق آلاتی با غلطکهای پلاستیکی بسیار ضعیف استفاده می شود که اصلا در حرکت لنگه بازشو، روان بودن احساس نمی شود و همچنین به علت وزن و فشار لنگه پنجره و شیشه دوجداره بر روی غلطکها بعد از مدتی شاهد شکستگی غلطکها خواهید بود و اینجاست که عملیات آبندی و هوابندی نیز به درستی صورت نخواهد پذیرفت.

پیشنهاد ما به شما یراق پنجره دوجداره upvc کشویی استاندارد و معتبر با غلطکهای سرامیکی است که واقعا بهترین عملکرد چه از نظر روان بودن را دارند و همچنین توان تحمل وزن در آنها نسبت به غلطکهای پلاستیکی بسیار بیشتر است و عمر مفید آنها همیشگی است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۱
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۲

همچنین این نوع غلطکها در پنجره های دوجداره upvc کشویی با ابعاد بزرگ عملکرد بسیار روان و قابل مشهودی دارند.
۳- دستگیره پنجره دوجداره upvc کشویی (swing)

سعی کنید در پنجره های دوجداره upvc کشویی از دستگیره های مخصوص این پنجره که در ظاهر نسبت به دستگیره های پنجره لولایی بزرگتر استفاده کنید زیرا به علت وزن لنگه بازشو و شیشه دوجداره فشار فیزیکی کمتری از جانب شما برای جابجایی لنگه پنجره دوجداره upvc کشویی مورد نیاز است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۳
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۴
۴- یراق ضد سرقت و ایمن پنجره دوجداره upvc کشویی

حتما در هنگام خرید از مباحث ایمنی و ضد سرقت بودن یراق پنجره خود اطمینان حاصل کنید زیرا پنجره دجداره upvc کشویی در صورت رعایت نشدن اصول ایمنی و ضد سرقت بودن می تواند به راحتی ورود افراد را به داخل منزل و یا محیط داخلی ساختمان فراهم سازد.

۵-نوارهای آبندی و هوابندی فرچه مانند یا Brush در پنجره دوجداره upvc لولایی بعد از چرخاندن دستگیره قفلها و پلیتهای لنگه بازشو و فریم در یکدیگر درگیر شده و به علت وجود لاستیکها در میان آنها عملیات آبندی و هوابندی یا فیتینگ صورت می گیرد اما در سیستم پنجره دوجداره upvc کشویی به علت نوع پروفیل و هندسه کشویی آن سیستم آبندی با لاستیک وجود نداشته و حدفاصل بین پروفیل لنگه بازشو و لنگه فیکس نوارهای فرچه مانند یا Brush قرار دارد.

در هنگام خرید پنجره دوجداره upvc کشویی خود مطمئن باشید که از نوارهای فرچه مانند استاندارد که از بهترین مواد تهییه شده اند و نسبت به گردو خاک و رطوبت مقاوم هستند و عمر مفید بالایی دارند استفاده شده است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۵
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۶

در صورت رعایت مسائل یاد شده شما می توانید پنجره دوجداره upvc کشویی مطمئنی را در اختیار داشته باشید که اولا در مدت زمان شما را دچار مشکل نخواهد ساخت و ثانیا برای همیشه می توانید از فواید این نوع پنجره های دوجداره upvc بهره مند باشید.

شرکت فاراد پنجره در تولید پنجره های upvc کشویی خود از معتبرترین پروفیلهای upvc کشویی با کلیه استانداردهای معتبر داخلی و بین المللی استفاده می کند.

همچنین یراق آلات کشویی مورد مصرف این شرکت، روتو (Roto) ساخت کشور آلمان می باشد که کلیه مسائل امنیتی و ضدسرقت بودن ، آب بندی و هوابندی ، روان بودن به علت وجود غلطکهای سرامیکی و وجود دستگیره های کشویی Swing در آن رعایت شده است.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc-%da%a9%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c/



:: برچسب‌ها: پنجره دوجداره upvc کشویی, پنجره کشویی یو پی وی سی, پنجره کشویی upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای (H-CVP)که در ساخت و تولید درو پنجره های یو پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد ،چگونه می تواند مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران واقع شود ؟چه آزمون های فنی و تخصصی بر روی این پروفیل های باید انجام شود تا سرانجام بتواند نشان استاندارد ملی ایران را دریافت کند؟

 

استاندارد شماره ۶۸۴۰موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران به این پرسش ها پاسخ می دهد .
هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگی ها و روش های آزمون پروفیل های اکسترود شده تهیه شده از پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا ،جهت تولید درب و پنجره های upvc مورد استفاده در دیوارهای خارجی ساختمان است . اما اساس آزمونهای فنی بر پروفیل های یو پی وی سی پنجره دوجداره بر چه مبنایی استوار است ؟ روش آزمون چگونه است ؟ شرایط محیط آزمون باید چگونه باشد ؟ چه الزاماتی باید رعایت شود و نتایج حاصل از آزمون های انجام شده به چه معنایی است ؟
توضیح اینکه تست فنی برای اخذ نشان استاندارد پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا مورد استفاده ساخت و تولید درو پنجره های یوپی وی سی ساختمان با این هدف صورت می گیرد که اولا در برابر آتش سوزی احتمالی ساختمان در و پنجره ها مشتعل نشود ، دوم اینکه در برابر نشست احتمالی بنا و یا زلزله های خفیف ،پروفیل های مورد مصرف دچار شکست یا خمیدگی نشود و نهایت اینکه مصرف کننده نهایی بداند و مطمئن شود که کیفیت فنی استاندارد های لازم در تولید پروفیل های پنجره دوجداره کاملا زیر ذره بین کارشناسان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار گرفته است .

 

نگاه فنی

استاندارد شماره ۶۸۴۰موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به ارزیابی کیفیت پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا(PVC-H) مورد استفاده در ساخت درو پنجره دوجداره اختصاص دارد .
توضیح ضروری اینکه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ،تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین ،تدوین ونشر استانداردهای ملی (رسمی )را در اختیار و براساس اعلام این موسسه تدوین استاندارد در رشته های مختلف کمیسیون های فنی مرکب ازکارشناسان موسسه،صاحب نظران مراکز وموسسات علمی ،پژوهشی،تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط با موضوع صورت می گیرد .نکته مهم تلاش می شود استانداردهای ملی در جهت مطلوبیت هاو مصالح ملی و با توجه به شرایط تولیدی ،فنی و فن آوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل تولید کنندگان ،مصرف کنندگان ،بازرگانان ،مراکز علمی و تخصص و نهادها و سازمان های دولتی باشد .به همین دلیل پیش نویس استاندارد های ملی جهت نظر خواهی برای مراجع ذی نفع و اعضای کمیسیون های فنی مربوط ارسال وپس از دریافت نظرات و پیشنهادها در کمیته ملی مرتبط با آن رشته طرح. در صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی ) چاپ و منتشر می شود.

 

کلیاتی درباره استاندارد ملی ۶۸۴۰

در پیش گفتار استاندارد ملی شماره ۶۸۴۰موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آمده است : استاندارد پروفیل های پلی وینیل کلراید با مقاومت ضربه ای بالا (PVC-H) مورد مصرف در ساخت درب وپنجره دوجداره –ویژگی ها و روش آزمون که پیش نویس آن توسط کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده ودر هفتاد و نهمین جلسه کمیته ملی استاندارد ساختمان . مصالح ساختمانی مورخ ۳۱/۱/۸۲، مورد تایید قرار گرفته است ،به استناد بندیک ماده۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر میشود .
توضیح ضروری اینکه برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع ،علوم و خدمات ،استاندارد های ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهند شد و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد ها ارائه شود، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهند گرفت . بنابراین برای مراجعه با استانداردهای ملی ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده کرد. درتهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه در حد امکان بین استاندارد و استاندارد ملی کشور های صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .
یکی از نکات مهم در خرید پنجره دوجداره داشتن استانداردهای لازم است که می بایست در هنگام خرید به آن توجه گردد
پروفیل یو پی وی سی مصرفی در تولید شرکت فاراد پنجره دارای کلیه استانداردهای داخلی از جمله استاندارد ملی ایران و استاندارد جهانی SKZ و RAL آلمان میباشد.
منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%81%db%8c%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%d9%88-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1/



:: برچسب‌ها: استاندارد یو پی وی سی, استاندار upvc, استاندارد پنجره یو پی وی سی, استاندارد پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

یکی از انواع پنجره های دوجداره ، پنجره upvc آکاردئونی( Fold & Slide )است که در هنگام بازدید بسیار جلب نظر می کند و کارکرد آن بسیار برای عموم جالب است.

پنجره دوجداره آکاردونی.1

پنجره دوجداره آکاردئونی همانند پنجره upvc فولکس واگن (Tilt & Slide)از نوع پنجره های دوجداره با یراق خاص محسوب می شود که در مقالات گذشته به تشریح و چگونگی کارکرد پنجره فولکس واگن (Tilt & Slide) پرداختیم و حال قصد داریم در این مقاله شما را با پنجره دوجداره با یراق آکاردئونی ( Fold & Slide ) در سیستهمای یو پی وی سی آشنا کنیم.
در مقام قضاوت می بایست گفت پنجره دوجداره آکاردئونی ( Fold & Slide ) نسبت به پنجره فولکس واگنی(Tilt & Slide) دارای پیچیدگیهای خاص بیشتری می باشد، چه در هنگام تولید و چه در هنگام نصب و اجرا و همچنین نوع کاربری و فواید این دو نوع پنجره دوجداره در ساختار ( جدا از بحث کنترل انرژی و کاهش صدا ) با هم کاملا متفاوت است.
حالا به تشریح و نوع کاربری پنجره دوجداره با یراق آکاردئونی ( Fold & Slide ) در سیستم یوپی وی سی می پردازیم:
پنجره دوجداره آکاردئونی عموما در مکانهایی با عرض بسیار زیاد استفاده می شوند که می تواند در اجرا بسیار بیشتر از پنجره فولکس واگنی باشد و جالبترین مسئله در زمان وجود این پنجره این است که در هنگام نیاز شما می توانید کل پنجره و قسمتهای میانی ( اعم از پروفیل بازشو و یراق آلات و شیشه دوجداره ) را به سمت کناره ها هدایت کنید و این در حالی است که در مقابل دید شما فضای پشت پنجره به طور کامل قابل رویت می باشد و هیچ قسمتی از پنجره در دید شما نخواهد بود.

پنجره دوجداره آکاردونی.2

این نوع پنجره دوجداره می تواند در ویلاها بسیار مفید باشد و جاذبه خاصی را به به محل اجرای خود بدهد.
همچنین این نوع پنجره می تواند در فصل زمستان فضای داخلی را کاملا ایزوله کند و در فصول دیگر در صورت باز کردن بازشو ها فضایی با دید کامل را در محل ایجادکند.

پنجره دوجداره آکاردونی.3

با توجه به تنوع در معماری و سلایق در ایجاد دکوراسیون می تواند ارتفاع و عرض محل استقرار اینگونه پنجره دوجداره متفاوت باشد که در نتیجه نوع تقسیم بندی و قطعات استفاده شده در پنجره با توجه به استانداردها متغییر می شود.
بسیار حائز اهمیت است که در صورت درخواست برای اجرا و استفاده از پنجره آکاردئونی از مشاوره کامل تولید کننده و نظرات کارشناسی آنها استفاده کنید تا بهترین نوع طراحی چه از نظر کاربردی و چه از نظر زیبایی و ایمنی برای شما صورت پذیرد.
همچنین استفاده از نوع یراق مصرفی و پروفیل یو پی وی سی پنجره دوجداره و نحوه تولید صحیح و اجرای آن بسیار حائز اهمیت است و در صورت رعایت نشدن هر کدام از آنها می تواند عدم رضایتمندی شما را در آینده به وجود آورد.
همانطور که در بالا گفته شد طراحی و تقسیم بندی لنگه ها در پنجره دوجداره آکاردئونی با توجه به ارتفاع و عرض می تواند متفاوت باشد که در زیر نقشه تعدادی از حالات استاندارد این نوع پنجره برای شما به همراه توضیحات قرار داده شده است
مفهوم کلمه DIAGRAM در نقشه های زیر به تعداد و نحوه و تعداد تقسیم بندی است که به ترتیب از سمت چپ عدد اول تعداد کلی تقسیم بندی و عدد دوم تعداد بازشوهایی که به چپ و عدد سوم تعداد بازشوهایی است که به سمت راست حرکت می کنند. ( منظور از کلمه سش-Sash لنگه بازشو پنجره می باشد).

پنجره دوجداره آکاردونی.4

 

پنجره دوجداره آکاردونی.5

یکی از نکات بسیار مهم که باید در طراحی فریم و آماده سازی جای نصب پنجره دوجداره آکاردئونی در نظر گرفت این است که عرض دهنه نباید بیش از ۵/۵ متر و ارتفاع آن نیز از ۲/۴۰ متر نباید تجاوز کند.

امید است با ذکر مطالب یاد شده بتوانید بهترین تصمیمات را در خرید و اجرا پنجره دوجداره آکاردونی داشته باشید.
جهت اطاعات بیشتر با واحد فروش ۲۲۸۹۵۳۳۴ تماس حاصل فرمایید.

پنجره دوجداره آکاردونی.6
همچنین این شرکت در تولید پنجره دوجداره آکاردئونی خود از معتبرترین یراق آلات روز دنیا از جمله یراق روتو (ROTO) آلمان استفاده می کند.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a2%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%90%d8%a6%d9%88%d9%86%db%8c-%db%8c%d8%a7-fold-slide/



:: برچسب‌ها: پنجره آکاردئونی upvc, پنجره آکاردئونی یو پی وی سی, پنجره دوجداره یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

این روزها سرد شدن هوا و بهای بالای قیمت انرژی های حرارتی از یک سو و از سویی دیگر وجود طیف وسیعی از آلودگی های صوتی در شهرهای بزرگ شرایط را برای ارائه راه حل هایی که بتواند آپارتمان نشین ها را در حل این مسائل کمک نماید راهنمایی می کند. از اینرو در این مقاله سعی داریم تا با نگاهی به راه حل استفاده از پنجره های دوجداره برای مقابله با سرما و نیز آلودگی صوتی بپردازیم.
شیشه لوئی۲
عایق سرما
عایق سرما
شیشه لوئی
آرام بخش
آرام بخش

مقدمه:
امروزه کارشناسان انرژی به این نتیجه رسیده اند که ۴۰ درصد اتلاف انرژی ساختمان ها از طریق پنجره ها می باشد. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره دوجداره با شیشه های دوجداره می باشد، به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد ساختمان های قاره اروپا از این نوع درب و پنجره دوجداره بهره می برند.
عموما پنجره های دوجداره، با عنوان فنی UPVC(Unplasticised Poly Vinyl Chloride) شناخته می شوند هرچند که در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود.

این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است.

علاوه بر این نوع پنجره دوجداره، امروزه پنجره های دیگری نیز با عنوان پنجره های چوبی، آلومینیومی و آهنی دوجداره نیز به خریداران پیشنهاد می گردد ک بعضا در کنار قیمت مناسب تر، برخی از ویژگی های اصلی پنجره های دوجداره را دارا نمی باشند. لذا در این مقاله ضمن مقایسه انواع این پنجره های موجود در بازار، به شناخت پنجره های اصلی دوجداره (UPVC) می پردازیم.

مقایسه درب و پنجره های چوبی، آلومینیمی و UPVC
پنجره های چوبی: چوب سرما و گرما را عبور نمی دهد. اما چوب خاصیت شکنندگی و سوراخ شدن دارد. بنابراین در طول زمان به خصوص در قسمت های خارجی ترک خورده و می شکند.
پنجره های آلومینیمی: پنجره های آلومینیمی دارای عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و همچنین سبکتر و نازکتر است. حمل و نصب ساده تری نیز دارد. هرچند می توان این شیشه این پنجره ها را دوجداره ساخت، اما از آنجا که بدنه قاب این نوع پنجره ها عایق نبوده و در نتیجه گرما را هدر داده، سرما را به داخل راه داده و عرق می کند،

عملا خواص کامل پنجره های دوجداره را ندارند. آلومینیم یک فلز بوده و در مقابل خوردگی و زنگ زدگی آسیب پذیر است و به مرور زمان آسیب پذیرتر می شود.

تورفتگی و خراش خوردگی آلومینیم قابل تعمیر نبوده و باید کلاً تعویض گردد. گوشه های درب ها و پنجره های آلومینیمی به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند که باعث آسیب پذیری آن در برابر تغییر شکل خواهد بود.
پنجره های آهنی: پنجره های آهنی نیز به صورتدوجداره قابل ساخت می باشند. حسن آنها قیمت مناسب تر ، قابل ترمیم بودن (مثلا در صورت شکستگی لولاها) و رنگ پذیری ناسب می باشد. اما همان مشکلات عایقی پنجره های آلومینیومی را داراست. به علاوه درزگیری آن نیز معمولا به درستی قابل انجام نبوده و در هنگام بارندگی باعث نفوذ آب از اطراف به داخل پنجره می شود. زنگ زدگی به مرور زمان از دیگر مشکلات این نوع پنجره ها می باشد.

پنجره های دوجداره : پنجره های UPVC از ماده سخت و محکم UPVC ساخته شده است. شکل چند محفظه ای آن باعث می شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعریق مقاوم باشد. پنجره UPVC زمانیکه در برابر گرما و سرمای خیلی زیاد قرار می گیرد تغییر شکل نمی دهد.

هسته فلزی آن تضمین می کند که UPVC فرم و پایداری خود را حفظ می کند. گوشه های درب ها و پنجره های UPVC به صورت مکانیکی بهم متصل نمی شوند بلکه به یکدیگر جوش داده می شوند که باعث می گردد درب یا پنجره به صورت یک قالب بهم پیوسته و یک تکه باشد در صورتی که این نوع پنجره ها توسط سازندگان معتبر ساخته نشود، . با گذشت زمان اندکی از نصب آن دچار تغییر حالت شده و فرم عایقبندی آن از بین می رود به علاوه آنکه از نظر ظاهری نیز دچار کهنگی می شود.
تعویض پنجره قدیمی برجهای هرمزان.۵
پنجره دوجداره رنگی.۳
پنجره دوجداره رنگی.۴
تعویض پنجره یوپی وی سی برج مجلس محلاتی.۳

شیشه دوجداره چیست؟
استفاده از شیشه های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی – برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان ها ، کتابخانه ها ، موزه ها ، و ساختمانهای حاشیه خیابان های پر تردد کار برد وسیع دارند . اخیرا برای ایمنی وآسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن های قطار و اتوبوس های بین شهری نیز با شیشه های دو جداره تجهیز شده اند .

میانگین سر و صدا در شهرهای بزرگ در حدود ۶۵ تا ۷۰ دسیبل است .

این در حالی است که شدت صوت مجاز برای بیمارستان ها و محیط هایی از این قبیل حداکثر ۳۹ دسیبل است .

شیشه های دو جداره می توانند شدت صوت را حدود ۵۰ دسیبل کاهش دهند . و آن را به مرز ۲۰ تا ۳۰ دسیبل برسانند . علاوه بر این شیشه های دو جداره انتقال گرما را به شیوه های گوناگون و با رعایت نمودن اصول مهندسی تا حد زیادی کاهش می دهند. لایه های هوای خشک که خود عایق طبیعی محسوب می شوند بین دو جداره شیشه محبوس می شود که قابل مقایسه با یک پوشش فایبر گلاس است .
پنجره دوچداره
شیشه دوجداره استاندارد جهت پنجره دوجداره
شیشه دوجداره استاندارد جهت پنجره دوجداره

 
ساختار پنجره دوجداره:

اساسپنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن می باشد. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند.

فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.
عکس آیکون مقاله استاندارد پروفیل یو پی وی سی در صفحه مقالات
تولید پنجره یو پی وی سی
تولید پنجره یو پی وی سی
تولید پنجره Upvc
مراحل ساخت شیشه دوجداره

برش اتوماتیک شیشه: برش شیشه ها توسط دستگاه تما م اتوماتیک cnc انجام میگردد و قابل برنامه ریزی بودن این دستگاه امکان برش شیشه به اشکال مختلف رافراهم می سازد.
خم کاری قاب های آلومنیومی (spacer ): قابهای آلومنیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره ، با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده که به راحتی قابل خم شدن است .

این توانایی کمک می کند تا قاب به کار رفته در بین دو شیشه کاملا یکپارچه بوده و از مصرف گوشه های پلاستیکی اجتناب شود . کلیه مراحل ساخت این قابها با توجه به ابعاد شیشه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و انتخاب ضخامت این قابها با توجه به ملاحظات فنی صورت می گیرد.

تزریق مواد رطوبت گیر : تزریق این مواد با توجه به خصوصیات ذیل انجام می شود:
الف : میزان تزریق مواد توسط دستگاه اندازه گیری می شود .
ب : تزریق (desicant) د ر شرایط بسته و تخلیه شده از هوا صورت می گیرد تا قابلیت جذب رطوبت هوای بین دو جداره شیشه برای این ماده باقی بماند و این موادقبل از استفاده اشباع نشود.
شستشوی شیشه: شستشوی شیشه در داخل دستگاه و با استفاده از مواد شوینده خاص و آب مقطر انجام شده و هر گونه اثری از چربی ، از سطح شیشه برداشته می شود.
خشک کردن شیشه : شیشه در داخل ماشین خشک کن ، خشک میشود تا هیچ گونه لکه ای بر سطح شیشه باقی نماند.
سیستم نصب قاب آلومنیومی: مرحله شستشوی شیشه توسط اپراتور انجام شده و سپس شیشه وارد پرس می شود تا دو لایه شیشه بر روی قاب آلومنیومی پرس شود.
برداشت پوشش (coating) از روی شیشه های رفلکس

در شیشه های رفلکس ، که به لحاظ زیبائی و خواص نوری ویژه میزان مصرف گسترده ای نسبت به سایر شیشه ها دارد ، چسبندگی مواد درزگیر به سطحی از شیشه که پوشش آینه ای (coating) دارد ، بسیار پایین است و در کوتاه مدت این چسبندگی کاملا از بین خواهد رفت .

در محل درزگیری ( اتصال قاب آلومنیومی به شیشه ) ،(coating) روی شیشه با دستگاه مخصوصی برداشته می شود تا از چسبندگی مواد درزگیر به سطح قابل قبول رسیده و کیفیت عایق بودن شیشه ها در سطح استاندارد باقی بماند.
Tazrighe Chsbe Poli Solfid
مواد رطوبت گیر یا سیلیکا ژل داخل شیشه دوجداره
مواد رطوبت گیر یا سیلیکا ژل داخل شیشه دوجداره
دستگاه شستشو شیشه
دستگاه شستشو شیشه
دستگاه خم اسپیسر
دستگاه خم اسپیسر
Tazrighe Gaz Argon
دستگاه پرس شیشه دوجداره
دستگاه پرس شیشه دوجداره
Perese 2laye Shishe
پرس شیشه دوجداره
پرس شیشه دوجداره
Khate Koli.1
اسپیسر های آلومینیومی
اسپیسر های آلومینیومی
Etmame Shishe 2jedare
Hamle Jamhaye Shishe.1
Hamle Jamhaye Shishe.2
Dastgahe Tazrighe Rotobatgir
Espeysere Bend.ayteme2
Espeysere Dasti.ayteme2
Dastgahe Shostosho Va Khoshk Kon.1
Chasbe Poli Solfid.ayteme8
Chasbe Botil.ayteme7
Boreshe Jam Shishe.1
Boreshe Jam Shishe.2
انواع درب و پنجره دوجداره درب و پنجره های UPVC:

درب و پنجره دوجداره با یراق یک طرف بازشو ( Single Opening )
درب و پنجره دوجداره با یراق دو طرف بازشو ( Double Opening )
درب و پنجره دوجداره با یراق کشویی ( Sliding )
درب و پنجره دوجداره UPVC فرانسوی با مولیون متحرک ( French Window )
پنجره دوجداره با یراق دوحالته
پنجره دوجداره با یراق دوحالته
پنجره دوجداره
پنجره دوجداره با یراق آکاردئونی
پنجره دوجداه با یراق تک و دو حالته
پنجره دوجداه با یراق تک و دو حالته
پنجره دوجداره با یراق فولکس واگنی
پنجره دوجداره با یراق فولکس واگنی
زیبایی
زیبایی
پنجره دوجداره با یراق تک حالته
پنجره دوجداره با یراق تک حالته
پنجره دوجداره با یراق فرانسوی
پنجره دوجداره با یراق فرانسوی
تعویض پنجره ونک
تعویض پنجره ونک
پنجره دوجداره با یراق فولکس واگنی
پنجره دوجداره با یراق فولکس واگنی
پنجره دوجداره با یراق تک حالته
پنجره دوجداره با یراق تک حالته
پننجره دوجداره با یراق کشویی
پننجره دوجداره با یراق کشویی
انواع شیشه های دو جداره:

 

– ساده: این نوع شیشه از دو جداره شیشه فلوت ساده تشکیل شده است .
– رنگی: این نوع شیشه از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل شده است .
– رفلکس: این نوع شیشه دو جداره از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد . شیشه های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به شدت جلوگیری می کنند ولی ایراد آنها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است .
شیشه دوجداره استاندارد جهت پنجره دوجداره
شیشه دوجداره استاندارد جهت پنجره دوجداره
شیشه ضد ضربه
شیشه ضد ضربه
شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه ضد گلوله
شیشه دو جداره
شیشه دوجداره معمولی
شیشه سکوریت
مدل شکست شیشه سکوریت
شیشه دو جداره
نمایی شماتیک از شیشه دوجداره
شیشه لمینت
شیشه لمینیت

سکوریت : شیشه های سکوریت برای محل های پرخطر و پر تردد در نظر گرفته می شود . شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه های بزرگ و خطرناک شیشه نمی گردد .شیشه های جانبی خودروها از نوع سکوریت است .
– لمینت: شیشه های لمینت معمولاً در کارخانه تولید شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت ۳ میلی متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است . شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر می دارد . شیشه های جلو و عقب خودروها از نوع لمینت است

ویژگی های درب و پنجره دوجداره:
زیبائی در درب و پنجره دوجداره: درب و پنجره های دوجداره ساخته شده از پروفیل های با upvc وجود طرح ها و رنگ های بسیار تمام انتظارات شما را از نظر زیبائی برآورده می نماید.

عایق صوتی در درب و پنجره دوجداره: با توجه به اینکه صداهای بالا ۵۰ دسی بل برای شنوایی انسان زیانبار است.

لذا یکی از مشکلات زندگی در جوامع شهری آلودگی صوتی می باشد. طراحی محفظه های پروفیل ها و وجود کانال های خالی متعدد در داخل پروفیل های upvc باعث ایجاد عایق صوتی قدرتمندی شده است.

همچنین با استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره این مقدار آلودگی صوتی را بین ۳۰ تا ۴۰ دسی بل می توان کاهش داد.

وجود تیتان در درب و پنجره دوجداره: تیتان (دی اکسید تیتانیوم) از اهمیت ویژه ای در صنعت درب و پنجره دوجداره (upvc) برخوردار است. تیتان مورد استفاده صنعت درب و پنجره دوجداره بایستی مشخصات ویژه ای داشته باشد. تنها نوع مطلوب این محصول برای این صنعت, نوع روتایل آن است.

عایق حرارتی و برودتی در درب و پنجره دوجداره: به دلیل وجود کانال های خالی در طراحی و ساخت پروفیل های درب و پنجره دوجداره و عدم عادی بودن, upvc محصولات ساخته شده از این پروفیل ها به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی محیط داخل خانه جلوگیری می نماید، به طوری که مصرف انرژی جهت ایجاد حرارت یا برودت در محیط داخلی ساختمان به میزان حداقل ۴۰% کاهش می یابد.

عدم تغییر حالت در درب و پنجره دوجداره: درب و پنجره دوجداره به دلیل وجود پروفیل های گالوانیزه با ضخامت ۵/۱ میلیمتر در داخل پروفیل های غیرقابل تغییر از نظر حالت می باشد.
عدم نیاز به رنگ آمیزی و سهولت در نظافت
عدم اشتعال بدلیل وجود مواد غیر قابل اشتعال در این ماده
عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
مقاوم در برابر نفوذ آب وگردوغبار
مقاوم در برابرخوردگی و پوسیدگی
کاهش سرمایه گزاری جهت تاسیسات
عایق سرما
عایق سرما
آرام بخش
آرام بخش
زیبایی
زیبایی
نظافت آسان
نظافت آسان
ضد سرقت
ضد سرقت
ایمن جهت کودکان
ایمن جهت کودکان
عایق صوت
عایق صوت
مانع نقوذ گرد و خاک و حشرات
مانع نقوذ گرد و خاک و حشرات
تعویض پنجره های قدیمی
ذخیره انرژی و صرفه جویی
عایق صدا
عایق صدا
ایمن جهت کودکان
ایمن جهت کودکان
اینم جهت کودکان
اینم جهت کودکان
پنجره ارسی
پنجره ارسی یو پی وی سی
پروژه پوشش استخر با پنجره یو پی وی سی ؛ دماوند

 

روش های نگهداری از پنجره دوجداره:
طراحی, تولید و نصب درب و پنجره دوجداره (upvc) با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر درب و پنجره دوجداره و کارایی آن در بالاترین حد باشد، اما رعایت برخی از نکات موجب می شود کارایی و عمر این درب و پنجره دوجداره در حد بیشینهه خود باقی بماند.
این نکات به قرار زیر است:

قطعات مکانیکی درب و پنجره دوجداره نیازمند روغن کاری در بازه های زمانی بلند مدت هستند تا نهایت در راحتی خود باقی بمانند. روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود.
از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش, مثلا آتش جوشکاری و … به درب و پنجره دوجداره بپرهیزید.
به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر درب و پنجره دوجداره, چند ماه یکبار آنها را با پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. این عمل نرمی و انعطاف و تمیزی لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشده باشند.
تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود که ابزار و یراق آلات درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه باز خواهد گشت.
برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید که باعث می شود درب و پنجره دوجداره به خود گرد و غبار نگیرند.
اگر پس از نصب درب و پنجره دوجداره, هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است, باید لیبل روی درب و پنجره دوجداره کنده نشود تا از آسیب به درب و پنجره دوجداره محافظت کند.
در صورتی که هنگام کندن درب و پنجره دوجداره, لیبل ها به درب و پنجره دوجداره چسبیده بودند, می توان به سادگی از یک سشوار برای دمیدن به درب و پنجره دوجداره استفاده کرد و سپس لیبل ها را به راحتی جدا نمود.
در صورتی که پیچ های دستگیره به مرور زمان کمی شل شد, می توان با جابجا نمودن دستگیره, پیچ مربوطه را یافت و آن را محکم کرد.
در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و … لازم است تا روی درب و پنجره دوجداره را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به پنجره ها نرسد.
در صورت آلوده شدن درب و پنجره دوجداره لازم است تا به دقت پنجره را تمیز کرد تا وجود این مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

کدام پنجره دوجداره را تهیه کنیم؟
همانگونه که در ابتدای این مقاله بیان گردید در صورتی که پنچره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب، پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می نمایند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از ۱۰% می باشد و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخاب پنجره دوجداره می باشد.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/



:: برچسب‌ها: آشنایی با پنجره یو پی وی سی, اشنایی با پنجره upvc, پنجره یو پی و سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

 یکی از انواع پنجره  upvc ، پنجره دوجداره کشویی است که در کشور ما به علت سابقه پنجره های قدیمی کشویی طرفداران خود را دارد.

شاید بیشترین علت در این موضوع را بتوان کاربری پنجره کشویی را نسبت به پنجره لولایی دانست، اینکه پنجره کشویی هیچ فضایی را اشغال نمی کند و به راحتی به موازات بر روی لنگه کناری خود حرکت می کند.

واقعیت این است که پنجره دوجداره upvc کشویی با اینکه نسبت به دیگر انواع پنجرهای کشویی از جمله آلومینیومی و چوبی قویتر است و آبندی و هوابندی بهتری نسبت به اینگونه پنجره های دوجداره کشویی دارد اما نسبت به پنجره upvc دوجداره لولایی دارای آبندی و هوابندی ضعیفتری است.

( که البته این مسئله ذات پنجره های کشویی است) در واقع عملیات فیتینگ ایجاد شده در پنجره دوجداره upvc لولایی قویتر و بهتر از پنجره دوجداره upvc کشویی صورت می گیرد. اما به هر حال به خاطر وجود سلایق و همچنین کاربری پنجره دوجداره upvc کشویی این نوع پنجره مورد استقبال افراد می باشد.

در اینجا به چند نکته فنی اشاره می کنیم تا در هنگام خرید پنجره دوجداره upvc کشویی بتوانید بهترین نوع اینگونه پنجره ها را انتخاب کنید تا هم عمر مفیدتری داشته باشند و هم عملیات فیتینگ ( آبندی و هوابندی ) در آن به بهترین نحو صورت پذیرد:
۱- پروفیل پنجره دوجداره upvc کشویی

پروفیل پنجره دوجداره upvc به عنوان اصلی ترین و نگهدارنده کلیه ملزومات یک پنجره دوجداره upvc بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید حتما به استانداردهای پروفیل و گواهینامه های معتبر آن توجه کنید.

زیرا پروفیل پنجره دوجداره upvc نامرغوب کشویی دارای لرزش زیاد ( مخصوصا در ابعاد بزرگ) می باشد که متاسفانه در بازار فعلی پروفیلهای پنجره upvc کشویی اکونومی زیادی وجود دارند که به علت ارزانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند که طبیعتا در آینده می تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد.
۲- یراق پنجره دوجداره upvc کشویی

در پنجره دوجداره upvc کشویی تمام وزن شیشه و لنگه بازشو پنجره بر روی غلطکهایی است که در زیر بازشو قرار دارند و در هنگام جابجایی و اعمال نیروی فیزیکی شما بر روی دستگیره لنگه بازشو به حرکت در می آید.

متاسفانه به علت اینکه این غلطکها در در معرض دید نیستند عموما از یراق آلاتی با غلطکهای پلاستیکی بسیار ضعیف استفاده می شود که اصلا در حرکت لنگه بازشو، روان بودن احساس نمی شود و همچنین به علت وزن و فشار لنگه پنجره و شیشه دوجداره بر روی غلطکها بعد از مدتی شاهد شکستگی غلطکها خواهید بود و اینجاست که عملیات آبندی و هوابندی نیز به درستی صورت نخواهد پذیرفت.

پیشنهاد ما به شما یراق پنجره دوجداره upvc کشویی استاندارد و معتبر با غلطکهای سرامیکی است که واقعا بهترین عملکرد چه از نظر روان بودن را دارند و همچنین توان تحمل وزن در آنها نسبت به غلطکهای پلاستیکی بسیار بیشتر است و عمر مفید آنها همیشگی است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۱
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۲

همچنین این نوع غلطکها در پنجره های دوجداره upvc کشویی با ابعاد بزرگ عملکرد بسیار روان و قابل مشهودی دارند.
۳- دستگیره پنجره دوجداره upvc کشویی (swing)

سعی کنید در پنجره های دوجداره upvc کشویی از دستگیره های مخصوص این پنجره که در ظاهر نسبت به دستگیره های پنجره لولایی بزرگتر استفاده کنید زیرا به علت وزن لنگه بازشو و شیشه دوجداره فشار فیزیکی کمتری از جانب شما برای جابجایی لنگه پنجره دوجداره upvc کشویی مورد نیاز است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۳
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۴
۴- یراق ضد سرقت و ایمن پنجره دوجداره upvc کشویی

حتما در هنگام خرید از مباحث ایمنی و ضد سرقت بودن یراق پنجره خود اطمینان حاصل کنید زیرا پنجره دجداره upvc کشویی در صورت رعایت نشدن اصول ایمنی و ضد سرقت بودن می تواند به راحتی ورود افراد را به داخل منزل و یا محیط داخلی ساختمان فراهم سازد.

۵-نوارهای آبندی و هوابندی فرچه مانند یا Brush در پنجره دوجداره upvc لولایی بعد از چرخاندن دستگیره قفلها و پلیتهای لنگه بازشو و فریم در یکدیگر درگیر شده و به علت وجود لاستیکها در میان آنها عملیات آبندی و هوابندی یا فیتینگ صورت می گیرد اما در سیستم پنجره دوجداره upvc کشویی به علت نوع پروفیل و هندسه کشویی آن سیستم آبندی با لاستیک وجود نداشته و حدفاصل بین پروفیل لنگه بازشو و لنگه فیکس نوارهای فرچه مانند یا Brush قرار دارد.

در هنگام خرید پنجره دوجداره upvc کشویی خود مطمئن باشید که از نوارهای فرچه مانند استاندارد که از بهترین مواد تهییه شده اند و نسبت به گردو خاک و رطوبت مقاوم هستند و عمر مفید بالایی دارند استفاده شده است.
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۵
پنجره دوجداره Upvc کشویی.۶

در صورت رعایت مسائل یاد شده شما می توانید پنجره دوجداره upvc کشویی مطمئنی را در اختیار داشته باشید که اولا در مدت زمان شما را دچار مشکل نخواهد ساخت و ثانیا برای همیشه می توانید از فواید این نوع پنجره های دوجداره upvc بهره مند باشید.

شرکت فاراد پنجره در تولید پنجره های upvc کشویی خود از معتبرترین پروفیلهای upvc کشویی با کلیه استانداردهای معتبر داخلی و بین المللی استفاده می کند.

همچنین یراق آلات کشویی مورد مصرف این شرکت، روتو (Roto) ساخت کشور آلمان می باشد که کلیه مسائل امنیتی و ضدسرقت بودن ، آب بندی و هوابندی ، روان بودن به علت وجود غلطکهای سرامیکی و وجود دستگیره های کشویی Swing در آن رعایت شده است.

منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc-%da%a9%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c/



:: برچسب‌ها: پنجره دوجداره upvc کشویی, پنجره دوجداره upvc, پنجره کشویی, پنجره کشویی upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در عملکرد پنجره upvcدوجداره کاملا عایق، انتخاب نوع شیشه مناسب میباشد.
بسته به هدف شما برای استفاده از پنجره  upvc، نوع شیشه دوجداره ای که استفاده میکنید تغییر می یابد.
به طور کلی ۳ فاکتور اساسی برای انتخاب شیشه دوجداره مناسب را باید مد نظر قرار داد:
۱ – عایق حرارتی
۲ – عایق صوتی
۳- میزان عبور نور خورشید و رنگ شیشه
————————————————
شیشه دوجداره۲
شیشه دوجداره۴
شیشه دوجداره عایق حرارتی
۱ – عایق حرارتی شیشه دوجداره:

همانطور که در مقالات قبلی موجود در سایت در مورد ساختار شیشه پنجره  توضیح داده شد، شیشه های دوجداره از سه قسمت که دو عدد شیشه های تک جداره و یک اسپیسر میان این دو شیشه می باشد تشکیل شده است.
در صورتی که عایق حرارتی مناسبی می خواهید هر چه شیشه دارای ضخامت کمتری باشد و اسپیسر بیشتر باشد مناسب تر است و هر چه ضخامت شیشه بیشتر شود و اسپیسر کمتر، عایق حرارتی ضعیف تری خواهیم داشت مثل شیشه ۴+۱۰+۴ که عایق حرارتی قوی و ۶+۶+۶ عایق ضعیف تر حرارتی می باشد. ولی این به آن معنا نیست که شیشه ۶+۶+۶ عایق حرارتی نباشد بلکه نسبت به شیشه ۴+۱۰+۴ درصدی ضعیف تر میباشد. همچنین میتوان با انتخاب نوع شیشه عایق حرارتی را خیلی بیشتر از اینها تقویت کرد، بعنوان مثال اگر در ساختار شیشه دوجداره یکی از تک جداره ها از شیشه لوئی یل سان انرژی استفاده شود کل ساختار شیشه دوجداره عملکرد بسیار قوی از نظر عایق حرارتی پیدا خواهد کرد. ( مراجعه گردد به مقاله شیشه های لوئی و سان انرژی)
شیشه دوجداره۳
شیشه دوجداره ۱
عایق صوت
عایق صوت
۲- عایق صوتی شیشه دوجداره:

در صورتی که میخواهید عایق صدای بسیار قوی داشته باشید باید ضخامت شیشه ها افزایش یابد تا صوت که یک نوع موج می باشد با برخورد به شیشه های ضخیم بیشتر شکست شود و عایق صوتی مناسبی را برای شما فراهم نماید. بهترین عملکرد شیشه دوجداره از جهت عایق صوتی زمانی است که یکی از جداره های شیشه، لمینیت با pvb عایق صوت باشد.
شیشه دوجداره رن
شیشه دوجداره رن
شیشه دوجداره رنگی

۳ – میزان عبور نور خورشید و رنگ شیشه

فاکتور دوم در انتخاب شیشه مناسب ، رنگ و نوع ظاهر شیشه میباشد.
این فاکتور بسته به سلیقه شما و معماری و طراحی ساختما شما متغیر می باشد.
برای هماهنگی با نوع معماری ساختمان میتوان از انواع شیشه های رنگی موجود در بازار استفاده کرد.
اگر عبور نور برایتان بسیار مهم می باشد از شیشه های clear یا شفاف و یا همان شیشه های ساده استفاده کنید.
اگر می خواهید در روز داخل ساختمان دید نداشته باشد از شیشه های رفلکس استفاده نمایید.
در شیشه های رفلکس در روز از بیرون، داخل ساختمان به هیچ وجه قابل رویت نبوده و در شب کاملا برعکس میشود.
نوع دیگر شیشه های رفلکس سوپرسیلور (فقط رنگ نقره ای) میباشد که ویژگی منحصر به فرد آن برای فضاهای کم نور می باشد که ۱۰۰% نور خورشید را به فضای داخل هدایت میکند و از نرسیدن نور خورشید به داخل منزل جلوگیری به عمل می آورد.

منبع: http://www.faradwin.com/%d8%b4%d9%8a%d8%b4%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc/



:: برچسب‌ها: پنجره دو جداره upvc, شیشه دو جداره, پنجره یو پی وی سی, شیشه پنجره ی upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

امروزه با بالا رفتن هزینه های انرژی در ساختمان بحث استقبال از فناوریهای نوین در ساختمان مورد توجه بیشتری قرار گرفته است تا بتواند بخش عمده ای از مصرف انرژی را در ساختمان کاهش داده و در نتیجه هزینه های مالی را کاهش دهند.

پنجره با داشتن سهم مهمی در اتلاف انرژی در ساختمان و  واحد مسکونی نقش عمده ای را در این زمینه ایفا  می کند ،در کشور ما به علت وجود پنجره های قدیمی از جمله آهنی، چوبی و آلومنیومی ، اتلاف انرژی بسیاری را شاهد هستیم  و  ورودی بسیار مناسبی برای صداهای مزاحم در واحد ساختمانی می باشند و حتی به علت آب بند و هوابند نبودن این پنجره های قدیمی هزینه های جانبی از جمله نظافت را به مالکین و خانواده ها تحمیل می کنند.

از این رو  بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره  upvc بسیار اهمیت پیدا می کند، بحثی که خود نیاز به به توضیح مفصل درباره چگونگی انجام این کار را دارد.

متاسفانه  عمدتا در بحث ساختمانهای نوساز به علت در خواست سازندگان ، پائین آوردن هزینه ها ی مالی مقوله اول است و در نتیجه آن استفاده ازمتریال اکونومی و سطح پائین و ارزان  قیمت ( اعم از پروفیل پنجره upvc ،یراق  و شیشه دوجداره دستی ) شیوع پیدا می کند که عمدتا به علت عدم علم و آگاهی مردم و خریداران به این مسله توجهی نمی شود و تنها این کلمه از جانب سازندگان مطرح می شود که در ساختمانی که ساخته اند پنجره دوجداره با شیشه  دوجداره استفاده شده است و این جمله حسن ختامی است در مبحث اتلاف انرژی در ساختمان !!!!!!!!

اما  کم کم با گذشت زمان پنجره های نصب شده مشکلات خود را نشان داده و دچار استهلاک فراوان می شوند که در آن میتوان به افت و حتی تغییر رنگ پنجره دوجداره upvc، بخار وعدم عایق بودن شیشه دوجداره، شکسته شدن لولاها و  قطعات یراق و رگلاژ نبودن پنجره ها و عدم امکان رگلاژ مجدد پنجره  upvc اشاره کرد و در نهایت مالکان به این نتیجه می رسند که پنجره فعلی اصلا نمی تواند مباحث پیشگیری از اتلاف انرژی ، کاهش صداهای مزاحم و حذف گرد وغبار را آنطور که باید و شاید انجام دهد.

متاسفانه باز به همان علت عدم آگاهی مردم از پنجره دوجداره upvc استاندارد مجددا در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همین گونه پنجره با متریال بی کیفیت استفاده می شود و در آینده باز همان مشکلاتی که در بالا ایراد شد در این واحدهای مسکونی به وجود می آید.

درست مطلب این است که اگر  مالک واحد مسکونی که در آن زندگی می کنید هستید بهتر است با کمی تحقیق و حتی هزینه بیشتر در تعویض پنجرهای قدیمی منزل خود از پنجره دوجداره upvc  استفاده کنید تا یک عمر برای شما ماندگار باشد و بتوانید از مزایای آن به طور دائم استفاده کنید.

مطمئن باشید پنجره دوجداره upvc استاندارد با متریال استاندارد  در طول زمان کلیه هزینه های خود را در غالب پایین آوردن هزینه های انرژی و نظافت جبران خواهد کرد ولی در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc با متریال سطح پائین  شما دچار مشکلاتی که در قبل ایراد شده است می شوید  و چه بسا مجبور به پرداخت هزینه مجدد جهت اصلاح مشکلات پنجره دوجداره upvc  تعویض شده می شوید.

در این مقاله قصد داریم شما را با مباحث ، استانداردها و چگونگی بهتر انجام دادن تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc  آشنا کنیم تا بتوانید بهترین اتخاب را در انجام این کار داشته باشید.

واقعیت قضیه اینجاست که عمده هنر یک شرکت تولید کننده پنجره های upvc در بحث تعویض پنجره های قدیمی معلوم می شود به طوری که :

۱-اندازه گیری بسیار دقیق لازم است چون  عموما به علت گذشت زمان و فشار وارده مصالح ساختمان بر روی پنجره قدیمی ممکن است دارای ابعاد مختلفی در چند نقطه در ارتفاع و عرض پنجره شاهد باشیم.

اگر به این مسئله درست دقت نشود ممکن است بعد از جداسازی پنجره قدیمی پنجره دوجداره upvc تولید شده بزرگ و یا حتی کوچک باشد که در اینجا محل نصب پنجره جدید مدتی بدون پنجره خواهد بود تا پنجره با اندازه درست تولید شده و به محل نصب برسد و این در حالی است که منزل مسکونی در حال سکونت است و یا ممکن است آن تولید کننده محترم اشتباهات مربوط به اندازه گیری خود را بر گردن وضعبت موجود انداخته و با چسب و فوم و انواع روش ها اقدام به رفع ایراد خود نماید ، در اینصورت شما هرگز پنجره عایق و استانداردی نخواهید داشت.

همچنین لازم به ذکر است حتی اشتباهات کوچک در اندازه گیری که به چشم نمی آید می تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند زیرا پنجره دوجداره UPVC به علت ماهیت پولیمری خود در بحث اندازه گیری دارای قواعد و قانونهای خاص خود می باشد. می توان این نتیجه را گرفت که در بحث تعویض پنجره های قدیمی مهمترین عامل نحوه اندازه گیری می باشد حتی مهمتر از تولید.

۲- اجرا کردن طرح پنجره دوجداره upvc  با همان طرح پنجره قدیمی چه از نظر ظاهر، رنگ و شکل کلی تا در ساختمان تضادی در نما  پیدا نشود که این مسئله نیاز به تخصص و هنر طراحی و امکانات تولید استاندارد دارد.

۳- یکی از مهمترین مسائل انتخاب پروفیل مناسب جهت اجرای بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc  است چرا که می بایست با کارشناسی مشخص گردد که از چه پروفیلی استفاده شود تا زائده های پنجره قدیمی کاملا پوشانده شود و در نهایت شما از پنجره قدیمی هیچ زائده ای را نبینید.

لازم به ذکر است که عمدتا دیده می شود در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همان پروفیلهایی که در ساختمانهای نوساز استفاده می شود  بهره گرفته می شود و در نهایت شما با یک پنجره دوجداره upvc مواجه خواهید بود که در کناره های آن زائده های پنجره قبلی رویت می شود که می تواند بسیار زننده باشد و حتی دیزاین واحد مسکونی شما را خراب کند.

پس اول داشتن تخصص در کارشناسی و اندازه گیری و بعد در اختیار داشتن انواع پروفیلهای استاندارد بسیار حائز اهمیت است زیرا با توجه به تنوع و انواع پروفیل در پنجره های قدیمی اعم از آهن و چوب و آلومینیوم می تواند پروفیل upvc مصرفی در تعویض پنجره قدیمی متغیر  گردد.

۴-پنجره می بایست طوری طراحی گردد که استفاده از آن برای مالک یا ساکنین بسیار آسان باشدبه طوری که بعد از تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc دچار مشکلات کاربری نشود از جمله می بایست کلیه مسائل ایمنی،حفاظتی و نحوه چگونه باز شدن پنجره ها در هر اطاق،آشپزخانه،تراس بررسی و کارشناسی گردد.

قبل از اینکه سراغ مبحث متریال مصرفی در پنجره دوجداره UPVC  برویم بسیار حائز اهمیت است که این مسئله را گوشزد کنیم تا از فرایند تولید تمام صنعتی پنجره در کارخانه تولیدی با ماشین آلات استاندارد و معتبر اطمینان حاصل کنید

پنجره دوجداره UPVC به علت ذات مواد مصرفی خود در تولید دارای استانداردهای بسیار زیادی است از جمله برش استاندارد ، جوش استاندارد ، سوراخکاری استاندارد و تمیزکاری استاندارد و…. و….. های بسیار مهم.

پنجره دوجداره UPVC اگر در ماشین آلات ضعیف تولید شوند ماهیت اصلی خود را از دست می دهند و در مدت زمان این مسله آشکارا تر خواهد شد.

متاسفانه در بازار فعلی پنجره هایی با کیفیت پائین به علت استفاده از ماشین آلات ارزان و غیر استاندارد دیده می شود.

پس حتما از امکانات و شیوه تولید کارخانه مد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

حال به نکاتی درباره متریال استاندارد یک پنجره دوجداره upvc اشاره می کنیم:

۱-حتما در زمان انتخاب پنجره خود از استانداردها معتبر و بیمه پروفیل upvc پنجره خود اطمینان داشته باشید تا در آینده دچار مشکلاتی از جمله افت پنجره، تغییر رنگ نشود و همیشه پنجره شما محفوظ از مشکلات ناشی از بی کیفیتی پروفیل پنجره دوجداره  upvc باشد.

منبع: http://www.faradwin.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%86%d8%ac/



:: برچسب‌ها: تعویض پنجره یو پی وی سی, تعویض پنجره upvc, پنجره قدیمی یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

با گذشت سالهای متوالی و استفاده از توری های قدیمی و سنتی و مشکلات مربوط به این نسل توری ها، حال نوبت به آن رسیده است با پیدایش پنجره های upvc توری ها ی مخصوص پنجره های upvc نیز دچار تغییر شده و با پیشرفت تکنولوژی، گوی را از توری های نسل قدیم ربوده و با ظاهری زیبا و کاربری بسیار آسان جایگزین مناسبی برای آنها باشند.

توری پلیسه ای.3

    توری پنجره upvc- توری پلیسه و رولینگ Plisse & Rolling- -توری مخصوص پنجره upvc
  با در نظر گرفتن مشکلات و معایب توری های قدیمی مزایای جدید در توری های پلیسه ای ( توری مخصوص پنجره upvc )به شرح ذیل می باشد:

*    طراحی متفاوت و زیبا نسبت به توری های قدیمی

*      دارای تنوع رنگ

*      قابل نصب بر روی کلیه پنجره های upvc، چوبی، آلومینیومی، آهنی و …

*      قابل شستشو و ضد زنگ

*     قابلیت ساخت در ابعاد مختلف

*     مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

*     جنس توری های استفاده شده از الیاف پارچه ایUV-Fiberglass بوده که دارای قابلیت عدم جذب چربی، گرد و خاک، باکتری و حشرات می باشد.

*      غیرقابل اشتعال

*      امکان دید محیط تا ۹۵%

این توری ها  که مخصوص پنجره upvc  میباشد در سه مدل Plisse  (پلیسه)، Rolling (رولینگ)، Fixed (ثابت) قابل عرضه است.

قیمت توری پنجره upvc با توجه به جنس توری و ضخامت وفریم آلومینیومی، در بازار متفاوت میباشد. نکته اساسی در انتخاب توری پنجره upvc  جنس توری و استحکام چهار چوب آلومینیومی آن میباشد.
پلیسه ای .۲
پلیسه ای .۱
رولینگ.۱
رولینگ .۲
ثابت.۱

شرکت فاراد پنجره در تولیدات خود از مرغوبترین متریال جهت ساخت توریهای پلیسه ای و رولینگ ( توری مخصوص پنجره upvc) استفاده می کند و قادر است کلیه خدمات لازم را به مشتریان ارائه نماید.

منبع: http://www.faradwin.com/%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%da%af/



:: برچسب‌ها: توری پنجره upvc, توری پنجره یو پی وی سی, قیمت توری یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

نماینده ویستابست ،خرید خوب کیفیت خوب-فاراد پنجره

شرکت ویستابست با برگزاری نشست های تخصصی با نمایندگان مطرح خود ،همکاری خود را با ۱۱۹ شرکت تولید کنندهء در و پنجرهء یو پی وی سی قطع کرد.

در راستای اجرای طرح تعدیل نمایندگان بر مبنای تولید و نصب با کیفیت و استاندارد در و پنجره های یو پی وی سی ،۱۱۹ نمایندهء همکار از ۳۴۱ نمایندهء ویستابست نتوانستند استانداردهای فنی و تخصصی شرکت ویستابست را به دست آورند و به همین دلیل این شرکت ها از فهرست نمایندگان ویستابست خارج شدند. این تعدیل نمایندگان ویستابست در راستای تعهد حرفه ای شرکت ویستابست مبنی بر رعایت حداکثر کیفیت و استاندارد در زمینهء تولید و نصب در و پنجرهء یو پی وی سی انجام گرفته است.

باتوجه به رصد و نظارت دائمی فعالیت نمایندگان ویستابست ، توسط شرکت ویستابست در ابعاد مختلف فنی، تولید و نصب، ازاینرو خرید از نمایندگان ویستابست بهترین گزینه برای مصرف کنندگان عزیز می باشد تا با خیالی آسوده پنجرهء دوجدارهء یو پی وی سی خود را انتخاب نمایند. پنجره upvc دوجداره ای که از نظر تولید و نصب کاملا استاندارد باشد و تمام انتظارات مصرف کنندگان را از یک پنجرهء دوجدارهء UPVC کاملا عایق ، برآورده نماید.

برخی استانداردهای ساخت پنجرهء  UPVCمورد تایید ویستابست

۱)   استفاده از گالوانیزهء با ضخامت ۱.۵ میلی متر با ابعاد استاندارد مورد تایید شرکت ویستابست

۲)   عدم استفاده از گالوانیزهء ۲ تکه و جوش خورده

۳)   فاصلهء پیچ های گالوانیزه از ابتدای پروفیل ها حداکثر ۱۵ سانتی متر و فاصلهء پیچ ها با یکدیگر حداکثر ۴۰ سانتی متر در پروفیل های سفید و ۳۰سانتی متر در پروفیل های قهوه ای

۴)   راه آب برای فریم و سش ( sash) به شرح ذیل لازم می باشد:

–     راه آب فریم در هر لنگه از پنجره باید حداقل دارای ۲ شیار تخلیه از داخل و شیار خروجی نیز براساس طول پروفیل

–      شیار تخلیهء آب برای sash ، هم در ضلع پایین و هم در ضلع بالا باید زده شود.

–      در مولین های افقی نیز مشابه فریم عمل شود.

۵)      نوار های آب بندی از جنس EPDM  و نقشه و کیفیت آن مورد تایید ویستابست باشد. بصورت یک تکه و درز آن در بالا قرار گیرد.

image

باتوجه به مطالب یاد شده می توان این نتیجه را گرفت که خرید از نمایندهء ویستابست بهترین گزینه می باشد:خریدی مطمئن و آسوده . نکته دیگری که مشتریان عزیز پس از انتخاب نماینده باید به آن دقت کنند این است که حتما از پروژه های نصب شده توسط آن شرکت دیدن فرمایند و از نوع شیشهء دوجدارهء مصرفی توسط آن شرکت اطمینان خاطر پیدا کنند، ازین جهت که شیشه دوجداره مصرفی باید به صورت کاملا استاندارد و همراه با تزریق گاز آرگون تولید شده باشد، چون ۸۰% یک پنجره را شیشه دوجدارهء آن تشکیل می دهد، بنابراین نقش بسیار مهمی را در عایق صوت و حرارتی ایفا می نماید.

به طور خلاصه می توان به این نکات اشاره نمود که جهت خرید یک پنجرهء دوجدارهء استاندارد باید :

    پروفیل استاندارد باشد( پروفیل ویستابست)
    تولید استاندارد باشد
    یراق آلات استاندارد باشد (پیشنهاد شرکت فاراد پنجره یراق آلات RoTo  آلمان باشد)
    شیشه دوجداره استاندارد و صنعتی
    نصب کاملا استاندارد به همراه پیچ بولدکس ، فوم پلی ارتان و چسب سیلیکون

شرکت فاراد پنجره از نمایندگان ویستابست این افتخار را دارد که با تکیه بر ۲ اصل کیفیت و خدمات پس از فروش، توانسته است هم در بخش نوسازی و هم در بخش تعویض پنجره، مشتریان بسیاری را جذب خود نماید.شما می توانید با مراجعه به بخش پروژه های انجام شده و بخش مشتریان، از پروژه های نمونه انجام شده این شرکت بازدید نمایید.

منبع: http://www.faradwin.com/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%88%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b3%d8%aa-%d8%8c%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%81/



:: برچسب‌ها: خرید پنجره یو پی وی سی, خرید پنجره upvc, کیفیت پنجره یو پی وی سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

حتما در زندگی روزمره کاری به این مسئله برخورد کرده اید که میزهای بزرگ اتاق کار،  کابینت و لوازم آشپرخانه مانع دسترسی راحت شما به دستگیره پنجره  Upvc  می شود.

همچنین در چند سال اخیر در اجرای پنجره های ساختمانهای نوساز به این قانون شهرداری مواجه می شویم که در نماهای پاسیو پشت ساختمان می بایست واحدهایی که از نظر دید به یکدیگر مشرف هستند قانون ۱۷۰ را اجرا کنند.

در این قانون می بایست پنجره هایی که در نمای پشتی به هم مشرف هستند از کف اتاق تا فاصله ۱۷۰ ساتنی متری فیکس و شیشه مات باشند و  سازنده موظف است بازشوی پنجره  دوجداره را از ارتفاع ۱۷۰ ساتنی متر به بالا اجرا نماید.

حال فرض کنید همانند شکل زیر می بایست در نمای پشتی پاسیو در یک ساختمان پنجره upvc  نصب کنیم که ارتفاع پنجره  دوجداره اتاق ۱۵۰۰ میلیمتر ( ۱.۵ متر) می باشد.

پنجره دوجداره راحت بازشو-comfort.3

 

فرض کنید فاصله کف اتاق تا لب پنجره دوجداره upvc  ۱ متر باشد در نتیجه طبق قانون می بایست ۷۰ سانتی متر پایین پنجره ثابت باشد .

فضای باقی مانده که می تواند ارتفاع لنگه بازشو طراحی شود ۸۰۰ میلیمتر ( ۸۰ سانتی متر ) باشد.

دستگیره پنجره دوجداره upvc  می بایست در وسط ارتفاع پروفیل لنگه بازشو قرار بگیرد یعنی ۸۰۰ میلیمتر تقسیم بر ۲ که می شود ۴۰۰ میلیمتر ( ۴۰ سانتی متر ).

حالا حساب کنیم دستگیره در چه ارتفاعی از کف اتاق قرار  می گیرد :

۱۰۰۰ میلیمتر فاصله دیوار تا لب پنجره + ۷۰۰ میلمتر کتیبه ثابت + ۴۰۰ میلیمتر  محل نصب دستگیره بر روی ارتفاع لنگه بازشو  = ۲۱۰۰ میلیمتر ( ۲.۱۰ سانتی متر).

محل قرارگیری پنجره دوجداره  از کف اتاق تا محل دستگیره ۲ مترو ۱۰ سانتی متر می باشد که قاعدتا ارتفاع زیادی است و باز کردن پنجره های دوجداره  کار دشواریست، مخصوصا در زمان چرخاندن دستگیره برای استفاده از حالت TILT  ( مورب بازشو از بالا ).

با توجه به مسائل یاد شده در بالا پیشنهاد ما به شما استفاده از مکانیزم یراق پنجره دوجداره راحت بازشو – Comfort  می باشد.در این مکانیزم دستگیره به صورت افقی در عرض پائین لنگه بازشو قرار می گیرد. در محیط های اداری حتی دستگیره این نوع پنجره های دوجداره در دسترس می باشد.

همچنین دستگیره پنجره های دوجداره راحت بازشو Comfort نسبت به دستگیره های معمولی بزرگتر است که دارای اهرم بزرگی است که می توان با پنجره های دوجداره سنگین تر ، راحت تر کار کرد.

حالا همان پنجره با با ابعاد و نقشه های که در قبل مثال زدیم را با سیستم دو حالته راحت بازشو – comfort  بررسی می کنیم.
 

همانظور که در نقشه ملاحظه می کنید دستگیره در سیستم دو حالته راحت بازشو – comfort   در عرض پائین لنگه بازشو قرار می گیرد.

حالا در این مکانیزم حساب کنیم دستگیره در چه ارتفاعی از کف اتاق قرار  می گیرد :

۱۰۰۰ میلیمتر فاصله دیوار تا لب پنجره + ۷۰۰ میلمتر کتیبه ثابت = ۱۷۰۰ میلیمتر ( ۱.۷۰ سانتی متر ).

محل قرارگیری پنجره از کف اتاق تا محل دستگیره ۱ مترو ۷۰ سانتی متر می باشد که ارتفاع مناسبی است و  شما به راحتی به دستگیره پنجره پنجره upvc  دسترسی خواهید داشت و به علت بزرگی دستگیره به راحتی پنجره را باز و بسته خواهید کرد و همچنین پنجره دوجداره upvc  را از حالت عادی (TILT) به حالت مورب (TURN) تغییر خواهید داد و بالعکس.
پنجره دوجداره UPVCبا دستگیره در ارتفاع پایین- تولید شرکت فاراد پنجره

پنجره دوجداره UPVC با دستگیره در ارتفاع پایین- تولید شرکت فاراد پنجره

 

شرکت فاراد پنجره تولید کننده سیستم های دوجداره یو پی وی سی ، قادر به تولید و اجرای پنجره های UPVC دو حالته راحت بازشو – comfort   می باشد و در این مکانیزم از معتبرترین یراق آلات دنیا از جمله یراق  roto  آلمان استفاده می کند.

 

منبع:

http://www.faradwin.com/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc%d8%af%d9%88-%d8%ad%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b4%d9%88-comfort/



:: برچسب‌ها: پنجره دوجداره UPVCدو حالته, پنجره upvc, پنجره upvc دو حالته, پنجره دو حالته upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

هر وسیله ای جهت طول عمر بالا احتیاج به نگهداری و مراقبت دارد، پنجره  upvc نیز مانند دیگر اقلام احتیاج به نگهداری دارد تا طول عمر بالاتری داشته باشد و عایق بودن خود را از دست ندهد. در ذیل به چگونگی نگهداری پنجره  upvc می پردازیم:

نگهداری پنجره  upvc شامل ۵ بخش می باشد:

    نگهداری از پروفیل پنجره  upvc
    نگهداری از لاستیک های آب بندی پنجره  upvc
    نگهداری از مجموعه یراق آلات پنجره  upvc
    نگهداری از عدم از دست دادن کیفیت نصب پنجره  upvc
    نگهداری از شیشه دوجداره پنجره  upvc

۱.نگهداری از پروفیل پنجره  upvc:

جهت نگهداری از پروفیل پنجره  upvc لازم است که هر چند وقت یکبار پروفیل پنجره  upvc را تمیز کرد و آن را شستشو داد تا گرد و غبار و دوده از روی آن برداشته شود. بهترین روش این است که روی پروفیل را ابتدا با یک دستمال نم دار تمیز کرده و سپس توسط تمیزکننده مخصوص upvc آن را تمیز کرد و جرم های سیاه را از روی آن توسط این تمیزکننده مخصوص پنجره  upvc پاک کرد. شما می توانید این ست تمیز کننده پنجره  upvc را از فروشگاه آنلاین فاراد پنجره تهیه فرمایید. هرگز جهت شستشو از مواد شوینده غیراستاندارد استفاده نکنید.
تمییز کننده UPVC COSMOFEN 20
تمییز کننده UPVC COSMOFEN 5
تمییز کننده UPVC COSMOFEN 10

نکته بسیار مهمی که در رابطه با پنجره  upvc مطرح است این است که بلافاصله برچسب های روی پروفیل upvc را برداشته و آن را تمیز کنند در غیر اینصورت در اثر تابش نور خورشید و گرم شدن پروفیل آثار برچسب ها روی پروفیل  upvc و متعاقباً روی پنجره  upvc شما باقی خواهد ماند و از بین نخواهد رفت.

ست تمیزکننده پنجره  upvc همانند یک پولیش عمل می کند و تمام لکه ها و زردی پروفیل  upvc را از بین خواهد برد و پروفیل  upvc شما و متعاقباً پنجره  upvc شفاف و سفید دیده می شود.
۲. نگهداری از لاستیک های آب بندی (EPDM) پنجره  upvc:

جرم گیر و تعمیر کننده upvc COSMOFEN RM

لاستیک های آب بندی پنجره  upvc هرچند وقت یکبار باید تمیز و سپس روغن کاری شوند و در غیر اینصورت لاستیک های EPDM پنجره  upvc در سرما و گرما و گرد و غبار از بین خواهند رفت و عملکرد عایق بودن پنجره  upvc شما از بین بازشوها، از بین خواهد رفت. پیشنهاد می شود از ست تمیزکننده پنجره  upvc استفاده نمایید. در این ست یک روغن می باشد جهت چرب کردن لاستیک EPDM پنجره  upvc، ابتدا لاستیک را شستشو داده و سپس توسط این روغن آن را چرب می نمایید.
۳. نگهداری از مجموعه یراق آلات پنجره  upvc:

ست-تمیز-کننده-و-محافظ-پنجره-upvc

جهت حفظ عملکرد خوب یراق ها، لازم است لولاها، اسپانیولت و دستگیره شستشو  و سپس روغن کاری شود تا طول عمر بالاتری داشته باشد، باز هم پیشنهاد می گردد از ست تمیزکننده پنجره  upvc استفاده نمایید.

۴. نگهداری از عدم از دست دادن کیفیت نصب پنجره  upvc:

اگر در نصب پنجره  upvc شما از فوم پلی ارتان و چسب سیلیکون به مقدار کافی و آنهم از جنس خوب استفاده شده باشد پنجره  upvc شما تا مدت های طولانی احتیاج به نگهداری نصب نمی باشد. شما جهت اطمینان می توانید محل چسب های سیلیکون را با آب شستشو دهید و در صورت از بین رفتن چسب های سیلیکون، دوباره دور تا دور پنجره  upvc خود را سیلیکون تزریق نمایید.

۵.نگهداری از  شیشه دوجداره پنجره  upvc:

سعی کنید شیشه توسط محلول های قوی شوینده شسته نشود واز اسپری هایی که جهت رفع لک و اثر قطرات باران می باشد، استفاده نشود، چون روی شیشه را یک لاله ای قرار می گیرد که کیفیت و شفافیت شیشه دوجداره را از بین می برد. در مورد گاز آرگون اگر از شیشه کاملاً صنعتی و عایق استفاده کرده باشید گاز آرگون شیشه دوجداره شما خارج نخواهد شد، در صورت استفاده از شیشه های دوجداره متفرقه، گاز آرگون به سرعت خارج می گردد.

شیشه دوجداره

با توجه به مطالب ذکر شده امید است در چگونگی نگهداری پنجره  upvc کمک بزرگی به شما کرده باشیم. هر وسیله ای احتیاج به سرویس و نگهداری دارد و در سرویس و نگهداری آن باید از مواد استاندارد استفاده کرد، پنجره  upvc هم مستثنا از این قضیه نمی باشد. پیشنهاد شرکت فاراد پنجره استفاده از ست تمیزکننده پنجره  upvc می باشد که ساخت کشور آلمان می باشد، شما می توانید از فروشگاه آنلاین فاراد پنجره تهیه فرمایید.

منبع:

http://www.faradwin.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-upvc/

 



:: برچسب‌ها: چگونگی نگهداری پنجره upvc, پنجره upvc, نگهداری پنجره upvc, تمیز کردن پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

به دلیل اینکه بخش عمده ای از متریال های موجود در پروفیل پنجره های upvc، شیشه دوجداره و یراق آلات در پنجره دوجداره upvc وارداتی است یکی از مهمترین دلایل در افزایش قیمت پنجره دوجداره upvc افزایش دلار یا ارز می باشد.
در اینجا به اختصار به بعضی از این متریال ها در قسمت های مختلف پنجره دوجداره upvc اشاره می کنیم که عموماً وارداتی هستند و بر قیمت پنجره دوجداره upvc تأثیر گذار هستند.
مواد تشکیل دهنده پروفیل upv

پودر پی وی سی یا polyvinyl choloride
پودر پی وی سی یا پلی وینیل کلراید که البته در کشور ما نیز تولید می شود ولی به علت برخی از سیاست های فروش و صادرات تولیدکنندگان پروفیل upvc مجبور به تهیه این متریال از خارج از کشور می شوند.
ضربه گیرها impactmodifier
ضربه گیرها یا مقاومت دهنده ها که باعث خواص مکانیکی در محصول و مقاومت در محصول نهایی می شود.
تثبیت کننده های حرارتی stabilizer
ثبات دهنده های حرارتی که باعث مقاومت پروفیل در برابر حرارت و اشعه های خورشید می شود.
پرکننده ها fillers
فیلرها به منظور افزایش خواص مکانیکی در پنجره upvc استفاده می شوند.
کمک کننده ها processing aids
کمک فرآیندها جهت تسهیل در ذوب و شکل مواد در پروفیل upvc استفاده می شود.
روان کننده های داخلی و خارجی internal&external lubricants

روان سازها یا lubricants جهت کمک به جریان مواد در قالب اکستروژن و همچنین جهت ایجاد سطح صیقلی و شفاف در تولید پروفیل به کار می رود.
دی اکسید تیتانیوم tio2
دی اکسید تیتانیوم یکی از گرانترین و مهمترین متریال استفاده شده در پروفیل پنجره upvc می باشد که باعث مقاومت در برابر رنگ پریدگی در اثر اشعه uv خورشید می باشد، همچنین دی اکسید تیتانیوم باعث تنظیم شفافیت رنگ پروفیل upvc می باشد.
یراق آلات پنجره دوجداره upvc
یراق آلات پنجره به عنوان نگه دارنده پروفیل های بازشو و فریم اصلی نقش بسیار مهمی را در پنجره ایجاد می کنند.
تا به حال دیده شده است تلاشهایی برای تولید یراق این نسل پنجره ها در کشور ما صورت گرفته است اما واقعیت اینجاست که این تولیدات فاقد کیفیت و استانداردهای جهانی مربوطه می باشد در نتیجه یراق آلات معتبر عمدتاً به صورت وارداتی از کشورهای خارجی تأمین می شود.
مواد استفاده شده در شیشه دوجداره
شیشه دو جداره
در شیشه دوجداره از دو لایه شیشه تک جداره استفاده می شود که عمده شیشه های مورد نیاز در کشور تولید می شوند که البته بخشی از متریال استفاده شده در آن وارداتی می باشد، اما شیشه های خاص از کشورهای خارجی به صورت وارداتی به داخل کشور ورود پیدا می کنند.
اسپیسر آلومینیومی
مابین دولایه شیشه اسپیسر آلومینیومی قرار می گیرد که عمدتاً محصول وارداتی هستندو هنوز تولید اسپیسرهای با کیفیت جهت اجرای یکپارچه در شیشه دو جداره در کشور صورت نگرفته است.
چسب اولیه یا بوتیل
چسب بوتیل بر روی دیواره های اسپیسر تزریق می شود و باعث اتصال و چسبندگی دو لایه شیشه به دیوارهای اسپیسر می شود.
چسب ۲جزئی پولی سولفاید
مهمترین متریال آب بندی در شیشه دوجداره چسب پلی سولفاید می باشد که عمدتاً از کشورهای خارجی تأمین می شود، البته دیده شده است که در کشور اقداماتی جهت تولید این چسب خاص صورت گرفته ولی در نهایت متریال تولید اینگونه چسب ها از خارج از کشور صورت می پذیرد که در نتیجه وابسته به دلار و ارز می باشد.
متریال استفاده شده درنصب پنجره ها
در نصب پنجره جدا از پیچها، از چسب های سیلیکونی و و فوم های پلی اورتان استفاده می شود که عموماً وارداتی هستند.
با توجه به مطالب گفته شده قاعدتاً متوجه شده اید که درصد بالایی از متریال و کالاهای مورد استفاده در پنجره upvc وارداتی هستند و در بحث قیمت وابسته به ارز و دلار رایج در کشور می باشد.
امید است در سال های آینده و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی بتوان محصولات مورد نیاز را در کشور تولید کرد و باعث خودکفایی در این صنعت شد.

منبع: http://www.faradwin.com/%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa/



:: برچسب‌ها: قیمت پنجره upvc, قیمت پنجره یو پی وی سی, پنجره یو پی وی سی, خرید پنجره یو پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

در این گفتار و یا نوشته می خواهیم به دلایل استفاده از پنجره upvc بپردازیم و به سوال چرا پنجره upvc پاسخ دهیم، جهت پاسخ دادن به این سوال باید مزایای استفاده از پنجره upvc را به ترتیب نام ببریم.

مزایای پنجره upvc :

۱. دوام و استحکام بالا:
اگر در انتخاب پروفیل upvc خود دقت فرمایید و تولیدکننده نیز پنجره upvc شما را به صورت کاملاً استاندارد تولید نماید پنجره upvc از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و در صورت رعایت کردن استاندارد در ساخت پنجره upvc و نگهداری به موقع از پنجره upvc، این نوع پنجره از طول عمر بالای ۱۵ سال برخوردار می باشد.
۲. ثبات رنگ در پنجره upvc:
پنجره upvc، مخفف unplasticized polyvinyl chloride می باشد. ترکیبی از NACL و یا همان نمک طعام که با اضافه کردن مواد دیگر به آن سختی و مقاومت در آن ایجاد می کنند، در واقع رنگ اصلی

مزایای پنجره upvc

مواد تشکیل دهنده upvc سفید می باشد و در صورت استفاده از مواد استاندارد و به اندازه کافی شما هیچگونه تغییر رنگی را درپروفیل های upvc طی مدت زمان نخواهید دید.
۳. عایق بودن پنجره upvc در برابر گرما و سرما:
یکی از مزایای مهم پنجره upvc عایق بودن در برابر سرما و گرما می باشد. یک پنجره upvc که به صورت کاملاً استاندارد تولید شده باشد تا میزان ۱۰۰% در برابر گرما و سرما می تواند عایق باشد.
۴. عایق بودن پنجره upvc در برابر آلودگی های صوتی و گرد و غبار:
یک پنجره upvc استاندارد در برابر گرد و غبار ۱۰۰% عایق می باشد و با تغییر در نوع شیشه دوجداره می توان همین پنجره upvc را تا میزان ۹۰% در برابر آلودگی های صوتی عایق نمود.
۵. امکان ساخت و اجرای پنجره upvc در همه اشکال هندسی و بدون محدودیت:
با توجه به قابل انعطاف بودن پروفیل upvc و توانایی خم شدن در زوایای مختلف بدون رسیدن به نقطه شکست، از اینرو توسط ماشین آلات جوش دوسر و چهارسر می توان پنجره upvc در اشکال هندسی مختلف مثل دایره، بیضی، مربع، ذوزنقه و … را تولید کرد.
۶. تنوع بسیار بالا در بازشوهای پنجره upvc:
جهت بازشوهای پنجره upvc تنوع بسیاری وجود دارد، حالتهای لولایی، ۲حالته، کشویی، فولکس واگنی، ریلی، بیرون بازشو، داخل بازشو تنوع بسیار می باشد و پنجره upvc مناسب جهت کاربری و سلایق مختلف می باشد.
۷. امکان استفاده از یراق آلات الکترونیکی:
در پنجره upvc شما این امکان را دارید که از یراق آلات الکترونیکی استفاده نمایید.
۸. غیرقابل اشتعال بودن پنجره upvc:
در برابر حرارت و آتش پنجره upvc تا یک زمانی، غیرقابل اشتعال و مقاوم می باشد. در برابر شعله های زیاد و زمان طولانی در برابر آتش دفرمه و دچار تغییر شکل می شود اما مشتعل نمی شود.
۹. متناسب با شرایط آب و هوایی:
پروفیل های upvc جهت اب و هوای مختلف تولید می گردند. سعی شود از پروفیل های استاندارد که تحمل شرایط آب و هوایی مختلف را دارند استفاده شود.
هم در مناطق گرمسیر و سردسیر دچار دفرمه و تغییر رنگ نشوند. بعنوان مثال یک پروفیل upvc استاندارد باید در مناطق کویری تحمل اختلاف دما در شب و روز را داشته باشد و در برابر تابش های شدید و قائم خورشید دچار تغییر رنگ نگردد.
۱۰. سبک بودن:
پنجره های upvc وزن کمی نسبت به انواع پنجره های دیگر دارند از اینرو با توجه به مبحث سبک سازی در سازه های ساختمانی، استفاده از این نوع پنجره ها بسیار مناسب می باشد.


با توجه به مزایای گفته شده می توان این نتیجه را گرفت که پنجره upvc استاندارد بهترین انتخاب می باشد. شرکت فاراد پنجره با استفاده از ماشین آلات استاندارد جهت تولید پنجره UPVC و استفاده از پروفیل UPVC ویستابست و یراق آلات ROTO آلمان و شیشه های دوجداره تماما صنعتی، آماده ارایه سیستم های دوجداره UPVC به مشتریان عزیز می باشد.

منبع: http://www.faradwin.com/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-upvc/



:: برچسب‌ها: چرا پنجره upvc, مزایای پنجره upvc, عایق پنجره upvc, رنگ پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

امروزه با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و هزینه های سرمایش و گرمایش مکان های مسکونی، تجاری و اداری، لزوم استفاده از گاز آرگون در تولید شیشه دوجداره از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نوشته ذیل سعی شده است با بررسی ۲ پارامتر سرعت صوت در گاز آرگون و ضریب هدایت گاز آرگون، به بررسی نقش گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc بپردازیم.
همانطور که می دانید در کارخانجاتی که در آنها شیشه دوجداره upvc به صورت تماماً صنعتی تولید می گردد، حتماً در بین دوجدار شیشه گاز آرگون به میزان مشخص تزریق می گردد.
با توجه به اینکه گاز آرگون گازی است بی اثر در نتیجه در داخل شیشه و در بین دوجدار، هیچ ترکیب شیمیایی با دیگر اجزاء شیشه دوجداره مثل شیشه، اسپیسر و چسب نخواهد داشت و در نتیجه بهترین گزینه از این نظر می باشد.

آرگون و کاهش شدت صوت

با تزریق گاز آرگون تا میزان %۹۰ از حجم بین دوجدار شیشهupvc ، با توجه به سنگین بودن آن نسبت به هوا، هوا از بین دوجدار شیشه کاملاً خارج می گردد.
سرعت عبور صوت در هوا برابر است باM⁄S 350 در دمای c°۲۷ و در گاز آرگون برابر است با M⁄S 320 در دمای c°۲۷ ، همین امر نشان دهنده این است که صوت وقتی به یک فضای پر شده از آرگون برخورد می کند نسبت به فضایی که از هوا پر شده باشد، سرعت آن کاهش می یابد در واقع با سرعت کمتری این فضا را طی می کند.
پس می توان نتیجه گرفت که در صورت تزریق گاز آرگون در شیشه دوجداره سرعت صوت کاهش و در نتیجه آلودگی صوتی نیز کاهش می یابد .
مطابق با فرمول زیر هر چقدر دما افزایش یابد دسرعت صوت نیز افزایش می یابدو محاسبات فوق در دمای c°۲۷ انجام شده است.
V=√(γRT/M)

آرگون و کاهش ضریب هدایت

گاز آرگون دارای ضریب هدایتی معادل ۰.۰۱۷۷W/(M.K) می باشد. در جدول ذیل ضریب هدایت عناصر مختلف آورده شده است:
شیشه W/(M.K) 1.4
هوا ۰.۰۲۶۳
آرگون ۰.۰۱۷۷
کریپتون ۰.۰۰۹۴

همانطور که دیده می شود ضریب هدایت آرگون بعد از شیشه و هوا، پایین تر از همه می باشد. هرچه قدر ضریب هدایت پایین تر می باشد. انتقال انرژی به کندی صورت می گیرد. با توجه به فرمول ضریب انتقال حرارت، می توان به این نتیجه رسید که هرچه میزان K و یا همان ضریب هدایت جسمی پایین تر باشد، ضریب انتقال حرارت نیز پایین تر می شود.
K/(P*C_P ) α=

هرچه قدر ضریب انتقال حرارت پایین تر باشد بهتر است در واقع ان عنصر و یا آن جسم از saving انرژی بالاتری برخوردار می باشد، از اینرو می توان نتیجه گرفت که تزریق گاز آرگون در بین دجدار شیشه دوجداره باعث saving انرژی بهتری نسبت به هوا می شود.

گاز کریپتون با ضریب هدایت ۰.۰۰۹۴ دارای عملکرد بهتری نسبت به گاز آرگون در عایق سرما و گرما بودن شیشه دوجداره دارد اما به دلیل سمی بودن و قیمت بسیار بالا تنها در موارد خاص از ان استفاده می گردد. از این گاز در شیشه های دوجداره اماکن کنار فرودگاه ها و یا کارخانجات بزرگ با آلودگی صوتی بالای ۸۰ دسیبل استفاده میشود.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان به این جمع بندی رسید که گاز آرگون با توجه به اینکه هم ضریب انتقال حرارتی پایین دارد و هم باعث کاهش سرعت صورت می گردد، از نظر عایق کردن شیشه دوجداره در برابر صوت و گرما و سرما، نقش بسزا و مهمی را در شیشه دوجداره دارد.

منبع: http://www.faradwin.com/



:: برچسب‌ها: شیشهupvc, گاز آرگون در پنجرهupvc, پنجره دوجداره upvc, Upvc, گاز در پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

جهت تمیز  کننده پنجره UPVC که از پروفیل UPVC تولید شده است، حتما باید از مواد پاک کننده استاندارد استفاده کرد در غیر اینصورت به پنجره UPVC آسیب جدی وارد می شود. شرکت فاراد پنجره ارائه دهنده تمیز  کننده مخصوص پنجره UPVC ساخت کشورد آلمان می باشد که محصولی کاملا استاندارد و جهت لک های مختلف است.

 

COSMOFEN 20 : این تمیز  کننده جهت لکهای حاصل از گرد و خاک می باشد و بسیار مناسب جهت مصارف خانگی و تمیز کردن پنجره های UPVC می باشد.

 

 COFMOFEN10: این تمیز کننده از مدل ۲۰ قوی تر می باشد و جهت لک های ناشی از سیاهی دست ، روغن و دوده بسیار مناسب می باشد.

 

COSMOFEN5: این تمیز کننده از مدل های ۲۰ و ۱۰ قوی تر بوده و همانند پولیش عمل می کند و لک های قوی را کاملا پاک خواهد کرد. همچنین جهت رفع زردی پروفیل UPVC بسیار مناسب می باشد.

 

جهت انتخاب تمیز کننده جهت لک های قوی حتما باید نوع لک و نوع پروفیل UPVC پنجره UPVC مشخص باشد.

پیشنهاد شرکت فاراد پنجره جهت مصارف خانگی و نگهداری پنجره UPVC شماره ۲۰ میباشد   OMOFEN 20

 منبع: http://www.faradwin.com/



:: برچسب‌ها: سیجاندژ, پنجره upvc, پنجره یو پی وی سی, نگهداری از پنجره upvc, پنجره upvc ضد سرقت, مزایای پنجره upvc, تمیز کردن پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

پارتیشن دوجداره upvc
تعداد اتاق هاتون رو بیشتر کنید:
یکی دیگر از محصولات شرکت فاراد پنجره ساخت پارتیشن دوجداره upvc کاملا عایق با استفاده از پروفیل upvc ویستابست می باشد. در این پارتیشن دوجداره upvc می توان از انواع مختلف شیشه های دوجداره با رنگهای مختلف استفاده کرد. همچنین می توان از شیشه هایی با کرکره های خودکار و کرکره های مخصوص پنجره upvc که بر روی کار نصب می شوند استفاده کرد.
پارتیشن های ساخته شده در شرکت فاراد پنجره کاملا عایق صوت بوده و مناسب جهت اطاق های مدیریت و جلسات می باشد. همچنین برای جداسازی محوطه کاری کارمندان از یکدیگر و اتاق مدیریت استفاده می شود.
جنس قاب پنجره upvc می باشد که در طرح و رنگ های چوبی و مات و شفاف قابل ارائه است طرح های روی شیشه می تواند مارک تجاری و یا اشکال مختلفی که از طرف مشتری ارائه می گردد، باشد.
مزایا پارتیشن دوجداره upvc:
۱- قابلیت نصب جهت اکثر اماکن
۲- عایق کامل گرما و صوت و گرد و غبار
۳- قابلیت جابجایی از مکانی به مکان دیگر
۴- طول عمر بالا
۵- اقتصادی
۶- قابل شستشوی کامل
۷- زیبایی در عین سادگی
۸- سهولت در اجرا
۱۰- غیر قابل اشتعال
برای مشاوه بیشتر با واحد فروش ۲۲۸۹۵۳۳۴ تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.faradwin.com/



:: برچسب‌ها: پارتیشن دوجداره upvc, قاب پنجره upvc, نصب پنجره upvc, طول عمر پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

شرکت فاراد پنجره علاوه بر تولید پنجره دوجداره upvc و شیشه دوجداره استاندارد اقدام به طراحی و نصب پرده مخصوص پنجره UPVC  رنگین در نمونه های اداری و مسکونی کرده است.
این پرده ها به صورت آکاردئونی و از جنس پارچه های بادوام و آحاردار با طراحی های منحصر به فرد تولید می شود که به حالت رولی از بالا به پایین و یا از پایین به بالا و یا هر دو حالت قابل طراحی و استفاده است و از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار است.

نکات مهم قبل از خریدن پرده:

–       نوع کاربری اطاق

–         نوع و سبک دکوراسیون از نظر مدرن یا سنتی بودن.

–         جنس پرده

–         رنگ پرده

–         شکل هندسی پنجره

–        میزان درخواستی نور جهت اطاق

–        میزان دید

–       سیستم باز و بسته شدن پرده

–         قیمت تمام شده

راهنمای شستشوی پرده های پلیسه:

ابتدا بایستی پرده را از محل جدا کرده  و آن را روی مکانی هموار پهن نمایید.

اگر پرده تنها گرد و خاک گرفته است می توانید غبار آن را بوسیله جاروبرقی بگیرید.

اگر لکه و اثر انگشت روی پرده است می توانید:

–         با استفاده از فوم  یا پارچه  تمیز کننده و یا

–         با استفاده از اسفنج نمدار

محل را به آرامی از چپ به راست و موازی با تای پلیسه  (نه به صورت بالا به پایین ) آنقدر بسابید تا لکه پاک شود.

دقت کنید که با فشار و چلاندن پارچه را چروکدار نکنید.

پس از شستشو با یک حوله تمیز آب اضافه را با حرکات ملایم از پرده بگیرید و پس از مدت زمان کوتاهی که پرده در حالت باز به طور صحیح نیمه خشک شد آن را در محل خود نصب کرده و برای مدت ۲۴ ساعت در حالت بسته نگه دارید تا شکل پلیسه پرده حفظ شود.

منبع: http://www.faradwin.com



:: برچسب‌ها: پرده مخصوص پنجره upvc, رنگ پرده پنجره upvc, شکل پنجرهupvc, قیمت پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

برخی آلودگی های زیست محیطی، گرد و غبار و باران موجب نازیبایی ظاهری درب و پنجره دوجداره و همچنین عدم کارکرد مناسب محصولات UPVC می شوند. با رعایت برخی موارد در تمیز کردن درب و پنجره UPVC و همچنین سرویس به موقع(در صورت مشاهده ایراد در درب و پنجره UPVC) می توان از بوجود آمدن بسیاری از این مسائل جلوگیری کرد.

◄ بر روی درب و پنجره UPVC کاور هایی چسبیده شده است که از آسیب آنها در هنگام عملیات ساختمانی و معماری جلوگیری می کند در نتیجه تا اتمام فعالیت های ساختمانی از کندن این کاورها خودداری کنید. همچنین بدلیل بازیافت این برچسب در صورت باقی ماندن طولانی بر روی درب و پنجره دوجداره ممکن است اثر چسب آن تا مدت ها باقی بماند.

 

◄ بدلیل تنوع حالت های بازشو درب و پنجره UPVC، هنگام نصب نکاتی در خصوص نحوه استفاده و بازشدن آنها از طرف پرسنل نصب بیان می شود که دقت به آنها موجب پیشگیری از برخی مشکلات می شود. در فاصله های زمانی معین(زمان مذکور به آلودگی های محیطی و میزان استفاده از درب و پنجره دوجداره بستگی دارد)، تمام قطعات مکانیکی و همچنین یراق آلات بازشو محصولات بهتر است روغن کاری گردد.

بهتر است دستگیره ها و یراق آلات درب و پنجره دوجداره را هر چند ماه یکبار بازدید کنید تا در صورت شل شدن پیچ ها با سفت کردن آنها از پیامدهای آن جلوگیری کنید.

 

◄ برای نظافت درب و پنجره UPVC از آلودگی ها و گردوغبار باید از پارچه های بدون پرز و آب و صابون استفاده کرد و همچنین برای دوام و عمر طولانی لاستیک های درزگیر درب و پنجره دوجداره، هنگام تمیز کردن درب و پنجره با نظافت لاستیک ها نیز موجب انعطاف، نرمی و کارکرد مناسب آنها خواهید شد.

منبع: https://upvcnta.ir/upvc/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%aa%d9%85%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%88-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-upvc/



:: برچسب‌ها: صحیح تمیز کردن upvc, صحیح تمیز کردن پنجره upvc, زیبایی پنجره upvc, محصولات UPVC, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

با داشتن شناخت صحیح از نور و انتخاب شیشه مناسب می توان تاثیر قابل توجهی بر زیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه های سرمایش و گرمایشی فضا گذاشت.

نور خورشید از سه طیف اصلی تشکیل می شود:
۱- ماوراء بنفش
تابش بلند مدت این پرتو موجب تغییر رنگ اجسام از جمله پرده، فرش و … خواهد شد. برای جلوگیری از تابش این طیف باید ضریب عبور اشعه ماوراء بنفش از شیشه را مورد توجه قرار داد.
۲- نور مرئی
نور مرئی اگر به صورت کنترل شده وارد فضا شود، موجب دید صحیح چشم می گردد. میزان تابش را تحت عنوان روشنایی مطرح می کنند. جهت تنظیم حداکثر و حداقل میزان روشنایی باید ضریب عبور نور مرئی از شیشه و همچنین ضریب بازتابش نورمرئی رامورد توجه قرار داد.

۳- مادون قرمز
مادون قرمز آن بخش از انرژی خورشیدی است که به صورت حرارت احساس می کنیم. تقریبا دو سوم از انرژی ورودی و خروجی از راه پنجره به صورت تابش در طیف مادون قرمز جریان می یابد. در مناطق گرمسیر و پر آفتاب تابش این طیف به داخل ساختمان موجب افزایش سریع دما شده و بار سنگینی را به سیستم خنک کننده ساختمان وارد می کند و به طبع مصرف انرژی را افزایش می دهد.با انتخاب ترکیب مناسبی از انواع شیشه رنگی، رفلکس، لمینیت و دوجداره می توان جریان نور و ورود و خروج انرژی از ساختمان را کنترل کنید.

انواع شیشه
شیشه رنگی : این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بخش اعظمی از نور را جذب و بخش کمتر را از خود عبور می دهند.

شیشه رفلکس : این شیشه ها بخش بیشتری از طیف های مختلف نور را باز تاب می دهند و در کنترل ورود و خروج نور و انرژی بسیار تاثیرگذارند. در انتخاب شیشه رفلکس باید به محدودیت های آن از جمله آیینه ای بودن آن در شب از سمت داخل نیز توجه نمود.

شیشه Low-e : این شیشه ها پرتوهای گرمازای مادون قرمز را بازتاب داده اما نور مرئی را از خود عبور می دهند. در مناطق گرمسیر انتخاب این نوع شیشه موجب جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی داخل ساختمان به بیرون می گردد.

شیشه Laminate : این نوع شیشه مانع عبور ۹۹ % از پرتو های ماوراء بنفش شده و همزمان نورمرئی و مادون قرمز را از خود عبور می دهند.

اساس شیشه های دوجداره بر مبنای ایجاد یک فضای داخلی پر از هوای خشک و یا استفاده از یک گاز بی اثر مانند گاز آرگون بین دو یا چند صفحه شیشه ای است که لبه ها یا درزهای آن هوابندی شده باشد و فضای بین آنها را با مواد خشک کننده ای مانند سیلیکاژل پر می کنند. پایین بودن ضریب انتقال حرارت در شیشه های دو جداره استاندارد میزان انتقال گرما و سرما را کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. مقدار ضریب انتقال حرارت رابطه مستقیم با فاصله دو جدار شیشه از یکدیگر داشته و با استفاده از گازهای تزریقی بی اثر (آرگون، گزنون و …) بین دوجداره، می توان در کاهش انتقال حرارت موثر بود.

یک شیشه لمینت دوجداره رفلکس، عایق ترین حالت شیشه دو جداره محسوب می شود .

اگر جداره رفلکس در شیشه های دوجداره به سمت خارج ساختمان قرار گیرد، تابش آفتاب و در نتیجه گرما را در همان ابتدا بازتاب داده و از گرم شدن هوای میان دوجداره جلوگیری می شود، با توجه به این موضوع می توان بسته به میزان درخواست ورود نور یا گرما در شهرهای مختلف در هنگام نصب، جداره رفلکس شیشه های دوجداره را به سمت خارج یا داخل ساختمان تعبیه کرد.

ویژگی های اصلی شیشه دوجداره
کاهش اتلاف انرژی
جلوگیری از نم زدگی میان دوجداره شیشه
ایمنی بیشتر نسبت به پنجره با شیشه تک جداره
شیشه های دوجداره با کنترل جریان انرژی، باعث کاهش ۵۰% اتلاف انرژی بین داخل و خارج ساختمان می شود.

درصورت استفاده از شیشه های دوجداره و پنجره های عایق، می توان در ازای هر مترمربع شیشه دوجداره به میزان ۴۰ متر مکعب گاز در سال صرفه جویی نمایید. در شیشه های تک جداره در زمستان به دلیل سرد شدن بیش از حد با پدیده تعرق شیشه مواجه می شویم، که در صورت استفاده از شیشه های دوجداره این مشکل را هم حل کرده اید.

شیشه های دو جداره پنجره upvc ( با شیشه های ۴ و ۶ میلیمتری ) در کاهش میزان شدت صوت بیشتر توصیه می شوند.
شیشه های دوجداره، عایق های بسیار خوبی برای صدا محسوب می شوند. با انتخاب مناسب لایه های شیشه در شیشه های دوجداره، می توان مقاومت در برابر زلزله و پرتو های مضر خورشید را به میزان مناسبی افزایش داد و از نفوذ عوامل مزاحم حتی تا حد ورود گلوله های رگبار ژ۳ نیز جلو گیری نمود و با توجه به امنیت و تنوع یراق آلات پنجره های دوجداره upvc امن ترین محیط ممکن را بوجود آورد .

عایق بودن در برابر صدا
وجود حفره های خالی در پروفیل های یو پی وی سی باعث شده تا علاوه بر سبک تر شدن سازه، پنجره مانند یک عایق طبیعی عمل نماید. در صورت استفاده از پروفیل استاندارد و شیشه های دو یا سه جداره مناسب می توان شدت آلودگی صوتی را ۴۰ تا ۷۵ دسی بل کاهش داد.

ضخامت های رایج در جداره های مختلف شیشه ۴ و ۶ میلیمتر بوده و رنگ های متداول، فلوت ساده، برنز، دودی، سبز، نقره ای، آبی، طلائی و … می باشند. از دیدگاه باز تابش نیز شیشه ها، دارای انواع ساده و رفلکس می باشند. از شیشه های ویژه می توان به شیشه های سند بلاست، شیشه های اسید شوی، شیشه های سکوریت (نشکن)، شیشه های لمینیت، شیشه های ضد سرقت، ضد انفجار، شیشه های ضدگلوله، شیشه های خم، شیشه های طرح دار و شیشه هایی با ضریب انتقال حرارت پایین (LOW-e) اشاره کرد.

پنجره ها انرژی را از چهار طریق انتقال میدهند :
انتقال گرما به سطح سردتر (Conduction)
انتقال گرما به هوای اطراف (Convection)
بازتابش (Radiation)
انتقال دائم حرارت از درز و لاستیکهای کنار پنجره (Air Leakage)

منبع: https://upvcnta.ir/upvc/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%88-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-upvc/



:: برچسب‌ها: شیشه درب و پنجره upvc, شیشه پنجره upvc, شیشه upvc, اهمیت پنجره upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی
بدون افزایش سرمایه‌گذاری ــ با افزایش سرمایه‌گذاری

با این وجود، با رعایت برخی نکات کلیدی مدیریتی یا انجام سرمایه‌گذاری‌های صحیح، می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت، رضایت مشتری و ظرفیت تولید کارگاه را افزایش داد و عرصه رقابت را برای شرکت آسان‌تر ساخت. در این مقاله سعی خواهد شد به طور خلاصه روش‌های ممکن برای افزایش بهره‌وری تولید در دو حالت بررسی شود. در حالت اول به روش‌هایی خواهیم پرداخت که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان و با حداقل هزینه، بتوان فرآیندهای تولید را بهبود بخشید و در راه‌حل دوم به بهترین شرایط سرمایه‌گذاری برای دستیابی به بالاترین بهره‌وری با حداقل سرمایه مورد نیاز خواهیم پرداخت. بدیهی است در فرآیندهای بهره‌ور تأمین کنندگان مواد اولیه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و غیره نیز نقش دارند که با توجه به فرصت محدود این مقاله از پرداختن به آنها به طور کامل اجتناب می‌شود.

بخش اول: مدیریت بهره‌وری بدون نیاز به انجام سرمایه‌گذاری و بر مبنای اصلاح ساختار تولید

برای افزایش بهره‌وری در خط تولید پنجره دوجدارهupvc از طریق اصلاح ساختار، ابتدا باید مطالعات دقیقی در خصوص فرآیندهای تولید انجام پذیرد. شاخص‌ترین بخش‌هایی که باید مد نظر قرار گیرند عبارتند از:

1. ظرفیت تولید واقعی بر مبنای تعداد شیفت کاری: عمده تولید‌کنندگان معمولا تصوری غلط (معمولا بیشتر یا کمتر از واقعیت) از میزان تولید واقعی خود در طول دوره کاری مشخص دارند. این تناقض، زمانی مشخص می‌شود که میزان آمار ارائه شده را با میزان خرید مواد اولیه (برای مثال پروفیل) مقایسه کنیم. به این منظور یک واحد تولیدی برای اصلاح ساختار خود باید میزان تولید واقعی خود را در یک دورۀ زمانی مشخص (برای مثال ماهیانه) بسنجد تا ظرفیت واقعی تولید را به‌دست آورد. برای درک بهتر و ساده‌تر مساله به این مثال توجه فرمایید. کارگاهی با خط تک‌سر ادعای تولید روزانه 20 یونیت پنجره را دارد. برای بررسی صحت این موضوع از فرمول تجربی زیر می‌توان استفاده کرد. به طور معمول هر پنجرهupvc حدود 12 تا 14 متر طول پروفیل مصرفی دارد. با احتساب تولید روزانه 20 یونیت و 25 روز کاری در یک ماه و در نظر گرفتن پرت پروفیل در حدود 3 درصد، این کارگاه باید ماهیانه در حدود 6180 الی 7210 متر طول پروفیل اصلی (مجموع پروفیل‌هایی فریم، بازشو، مولیون یا در) خریداری کرده باشد، در غیر این صورت این تصور غلط خواهد بود.

2. چیدمان ماشین‌آلات: در واقع یکی از مهم‌ترین نکات در افزایش بهره‌وری نحوه و ترتیب چیدمان ماشین آلات می‌باشد. برای بررسی این موضوع می‌توانید سیر حرکتی پروفیل خود تا انتها را طبق تصویر صفحه بعد ترسیم و میزان بهره‌وری تولید بسنجید. هرچه میزان پیچیدگی حرکت کمتر باشد، تداخل فرآیندها کاهش یافته و میزان فعالیت‌های بی مورد حذف شده و نهایتا بهره‌وری تولید در بیشترین حد خود قرار خواهد گرفت.

3. میزان کارآزمودگی پرسنل و سرعت اجرای فرآیندها: سنجش عملکرد و مهارت نیروی انسانی حتی برای افراد کارآزموده نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، زیرا ذهن و رفتار افراد تحت تأثیر عادت و فراموشی ممکن است دچار مشکل شود. در عین حال تکنیک‌ها و روش‌ها نیز روز به روز در حال تغییر و بهبود هستند. بنابراین توجه به امر آموزش و سنجش عملکرد از عوامل اساسی در توسعه و بهبود عملکرد می‌باشد. برای سنجش این امر نیز باید شاخص‌هایی متناسب با آن از لحاظ سرعت اجرا، کیفیت اجرا و. . . تعریف کرد. برای مثال می‌توان برای نصب یراق دوجهت بر روی بازشو در حالت عادی برای یک نیرو تعاریف ذیل را به شرط حفظ کیفیت نصب تعریف کرد: نصب یراق در 15 دقیقه به معنی نصب ایده‌آل، نصب در 20 دقیقه به منزله خوب است و نصب در زمانی بیشتر را می‌توان نقطه بحرانی فرآیند و روش‌های بهبود تعریف کرد.

تعیین پاداش افزایش ظرفیت تولید، کیفیت، کاهش پرت مواد اولیه یا هزینه‌های مختلف و تعیین شاخص‌های مناسب نیز در بهبود عملکرد نقش بسزایی خواهد داشت.

4. شناسایی نقاط بحرانی در فرآیندهای تولید یا تأثیرگذار بر آن: نقاط بحران، نقاطی هستند که باعث تأثیرگذاری منفی در حجم یا کیفیت تولید می‌شوند و می‌توانند داخلی یا بیرونی باشند. شناسایی این نقاط و رفع یا کاهش تأثیر آن با برنامه‌ریزی می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارگاه شود. عوامل درونی می‌تواند تحت تأثیر انبارداری، ضعف نیروی انسانی، خرابی یا سرعت نامناسب ماشین‌آلات باشد و عوامل بیرونی چون ضعف در تأمین کنندگان، عدم امکان دریافت به موقع سرویس یا خدمات از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط و... نیز موثرند. برای رفع این موانع اخذ تدابیر از قبل پیش‌بینی شده، آموزش، جذب سرمایه و. . . بخشی از راهکارها می‌تواند باشد.

5. منابع مالی و نحوه گردش آن: عدم برنامه‌ریزی در خرید، فروش و شرایط آن باعث اختلال در سیستم شرکت و تأمین منابع شده و ممکن است باعث بروز بحران شود. یک شرکت یا سازمان باید بین شرایط خرید، انبارداری، نقاط سفارش و شرایط فروش، هزینه‌های پیش‌بینی نشده، تبلیغات و سایر هزینه‌های خود تناسب منطقی تعریف کند. بدیهی است عدم تناسب بین این موارد گاه باعث بروز بحران‌های غیر قابل اجتناب شده و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌وری در فرآیند تولید را کاهش خواهد داد.

6. افت تولید حاصل از تعمیرات تصادفی (پیش‌بینی نشده) ماشین‌آلات: سرویس و نگهداری به موقع و داشتن برنامه منظم برای این امر از اساسی‌ترین عوامل افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان است. همچنین در اختیار داشتن کافی قطعات مصرفی یا تعویضی نیز از اهمیت به‌سزایی برخودار می‌باشد. هرگونه خرابی پیش‌بینی نشده یا در اختیار نداشتن قطعات لازم ماشین‌آلات می‌تواند بحران اساسی برای شرکت ایجاد کرده و باعث افزایش هزینه‌ها، دیرکرد در تعهدات و کاهش محسوس بهره‌وری شود. در حالی که داشتن برنامه منظم برای سرویس و نگهداری با حداقل هزینه مانع بروز این مشکلات می‌شود.

7. انبارداری: شاید شما هم بارها این ادعا را شنیده باشید که خرید بیش از نیاز و نگهداری آن ممکن است هزینه‌های آتی خرید و نیز ریسک‌های آتی را کاهش دهد. باید فراموش نکنیم خرید بیش از نیاز، اگر از محل بودجه‌ای خارج از سیستم بودجه سرمایه در گردش باشد باز جای تأمل (در خصوص و مثبت یا منفی بودن آن نسبت به تحولات بازار) دارد، در غیر این صورت قطعا خود به عاملی منفی برای سازمان بدل خواهد شد.

نکته دیگر روش خرید و انبارداری محصول و تناسب خرید مواد اولیه نسبت به یکدیگر می‌باشد. نکته‌ای که عموما مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که تناسب تغییر مواد اولیه در انبار (کاهش به علت مصرف یا افزایش به علت خرید) از یک منطق و بر مبنای سفارشات یا تجربیات پروژه‌های در اختیار باید تبعیت کند. در غیر این صورت ممکن است کسر یک یا چند ماده اولیه خاص باعث ناتمام ماندن پروژه و تأثیر منفی آن در بهره‌وری تولید شود.

عامل دیگر در انبارداری توجه به نقطه سفارش مواد اولیه‌ است؛ بدین معنی که فاصله زمانی سفارش تا تحویل مواد اولیه به کارگاه تولید باید به‌نوعی تعریف شود که کارگاه هرگز با کسری مواد اولیه مواجه نشود و در عین حال به دپوی بیش از اندازه در کارگاه نیز منجر نشود. این امر هم در گردش مالی و بهره‌وری مالی و تولید کارگاه نقشی مستقیم خواهد داشت.

8. بازاریابی و فروش و هماهنگی آن با فرآیند‌های تولید: اهمیت فروش و برنامه‌ریزی بر مبنای فصل کاری نیز از اهمیت‌های بارز در افزایش بهره‌وری است. برای مثال اجرای پروژه‌های تعویض پنجره در اوج فصل کاری از اموری است که می‌تواند سرعت ارائه خدمات را به علت شرایط کاری کاهش و باعث کاهش بهره‌وری در ارائه خدمات شود. در حالی که اجرای چنین پروژه‌هایی در زمان عادی و با حجم کم پروژه ‌می‌تواند سوددهی شرکت را افزایش دهد. اجرای پروژه‌های خاص و زمانبر نیز از این دست پروژه‌ها می‌باشد که می‌تواند سرعت تولید یا ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار دهد.

در حالت کلی در بخش اول استفاده از سیستم‌های مدیریتی چون مدیریت کیفیت (ISO 9000) و. . . کمک شایانی در پیاده سازی، بهبود و افزایش بهره‌وری تولید خواهد داشت.
بخش دوم: مدیریت بهره‌ور با انجام سرمایه‌گذاری جدید


بدیهی است پیش از افزایش سرمایه‌گذاری، اصلاح ساختار که در بخش اول اشاره شد از اولویت برخوردار بوده و باید پس از اجرای موارد ذکر شده به قسمت دوم یعنی توسعه و سرمایه‌گذاری پرداخته شود. سرمایه‌گذاری و توسعه خطوط تولید پنجره برای افزایش ظرفیت تولید یا بهبود کیفیت شامل سه بخش اصلی است که می‌توان به شرح ذیل بدان اشاره کرد:

1. توسعه فضای کارگاهی تولید متناسب با ماشین‌آلات: تناسب فضای کارگاهی با ظرفیت تولید و نوع ماشین‌آلات از اهمیت اصلی برخوردار است. بدیهی است هر گونه توسعه ظرفیت ماشین‌آلات بدون مد نظر قرار دادن فضای متناسب کارگاهی تغییر چندانی در ظرفیت و بهره‌‍وری تولید نمی‌تواند ایجاد کند.

2. خرید ماشین‌آلات پیشرفته‌تر: معمولا خطوط تولید پنجره قابلیت ارتقاء ظرفیت تولید را دارا می‌باشند و یک کارگاه تولیدی می‌تواند با حفظ ماشین‌آلات موجود و افزودن چند دستگاه (برای مثال برش یا جوش دوسر به خط تک‌سر) ظرفیت تولید را افزایش دهد. این افزایش ظرفیت باید متناسب با ظرفیت فروش بازار در نقطه اوج تولید باشد. پیاده‌سازی و استفاده از سیستم‌ها یا ماشین‌آلات اتوماسیون: اتوماسیون خط تولید با تنوع سیستم یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید، خدمات و. . . قابل اجراست. معمولا اتوماسیون در دو بخش (جداگانه یا تواما) باعث افزایش بهره‌وری تولید می‌شود: بخش اول کاهش یا حذف خطاهای نیروی انسانی یا افزایش سرعت تولید. روش و سیستم‌های اجرا بسته به نوع خط (تک، دو یا چهار سر)، حجم سرمایه‌گذاری و میزان افزایش ظرفیت تولید قابل بحث می‌باشد. اتوماسیون گاهی شامل خرید یا پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی (مانند مدیریت کیفیت) یا خرید تجهیزات با قیمت مناسب (مانند متر لیزر، نرم افزارهای پیشرفته تولید) یا خرید ماشین‌آلات اتوماسیون با سرمایه‌گذاری‌های متوسط به بالا می‌باشد. با توجه به اهمیت این بخش و نقش به‌سزای آن به بررسی مورد و تأثیرگذاری آنها می‌پردازیم:

الف) پیاده‌سازی سیستم‌ها یا خرید ابزارها با سرمایه‌گذاری زیر ده میلیون تومان: در این روش کارگاه با صرف زمان و هزینه کم و استفاده از مشاوران بازرگانی، تولید و. . . و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی یا خرید تجهیزات نسبتا پیشرفته خط تولید خود را بهبود و ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد. (برای مثال تجهیز دستگاه برش تک‌سر به متر دیجیتال، خرید متر لیزر برای نصاب‌ها، خرید نرم افزارهایی مانند: کنترل انبار، مدیریت فروش، تولید بهینه، کنترل خرید و. . . ).

ب) خرید و تجهیز با سرمایه‌گذاری بالای ده میلیون تومان: معمولا این روش‌ها در کارگاه‌های خط دوسر به بالا، توجیه اقتصادی داشته و باعث افزایش بهره‌وری (از طرق افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه‌ها و کاهش خطاهای نیروی انسانی) در یک کارگاه پنجره دوجداره می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

تهیه میز‌های مونتاژ یراق: این سیستم‌ها امکان کاهش خطا و افزایش کیفیت و سرعت تولید را تواما برای یک کارگاه ایجاد می‌کنند. نکته اول کاهش خطا باعث جلوگیری از اتلاف زمانی حاصل از اصلاح شده و در عین حال زمان مونتاژ یراق را افزایش می‌دهد. بنابراین نقش میز‌های مونتاژ بهره‌وری دوگانه می‌باشد. سرعت مونتاژ در این میز‌ها گاه 3 تا 5 برابر حالت عادی (بسته به مهارت نیروی انسانی) می‌باشد و میانگین زمان نصب یراق بین 2 الی 3 دقیقه برای یراق دوجهت می‌باشد.

تهیه دستگاه پیچ‌زن اتوماتیک: نقش اصلی این دستگاه افزایش سرعت پیچ‌زنی در فرآیند تولید است و راندمان تولید را تا چهار برابر حالت عادی می‌تواند افزایش دهد. انواع دو موتورۀ این دستگاه‌ها قابلیت پیچ‌زنی دو پروفیل یا دوپیچ بر روی یک پروفیل در یک حرکت را دارا هستند که راندمان بسیار بالایی دارند. گاهی سرعت پیچ‌زنی در این دستگاه‌ها به 2 ثانیه به ازای هر پیچ می‌رسد که می‌تواند سرعت تولید و بهره‌وری را به اندازه چشمگیری افزایش دهد.

تهیه دستگاه‌های نصب مولیون کانکشن (وادار یا T) به صورت اتوماتیک: این دستگاه نیز مشابه دستگاه پیچ‌زن است که دارای طراحی خاص خود بوده و امکان نصب کانکشن بر روی پروفیل را در 8 ثانیه فراهم می‌کند.

در بهترین حالت ماهرترین افراد در زمانی معادل 30 ثانیه می‌توانند این قطعه را نصب کنند. بنابراین در بهترین حالت این دستگاه توانایی 3 تا6 برابر کردن ظرفیت تولید و بهره‌وری نیروی انسانی را داراست.

تهیه دستگاه کپی‌روتور اتوماتیک: این دستگاه عمدتا برای نصب یراق و اتصالات در کاربرد دارد. توجیه اقتصادی این دستگاه زمانی است که ظرفیت تولید در در کارگاه پنجره بیش از 20 یونیت در هر شیفت باشد. بدیهی است در چنین حالتی بهره‌وری تولید بین 4 تا 5 برابر افزایش خواهد یافت. از مزایای این دستگاه امکان مونتاژ یراق در بدون نیاز به برش یا قطع گالوانیزه داخل در است که کیفیت و کارایی یراق و امنیت آن را نیز بهبود می‌بخشد.

تهیه یا ارتقاء دستگاه‌های معمولی یا PLC به CNC:

استفاده از دستگاه‌های CNC علاوه بر کاهش خطاهای انسانی، اتلاف زمان برای تنظیمات دستی را نیز از بین برده و می‌توانند سرعت تولید و در نهایت بهره‌وری را افزایش دهند. نکته: بدیهی است که اتوماسیون هرگز محدودیت ندارد و بسته به نیاز کارگاه از لحاظ سرعت، بهبود کیفیت یا کاهش خطاهای انسانی قابل توسعه است و شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود مستمر خود تلاش کنند. اما این سیر بهبود مستمر باید با کارایی و بازگشت سرمایه نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. برخی از دستگا‌ه‌هایی که در این مقاله بدان اشاره نشد عبارتند از:

1. سیستم برش مرکزی یا CUTTING CENTER؛
2. دستگاه نصب لولای تک یا دو حالته اتوماتیک (تک‌سر یا دوسر)؛
3. دستگاه‌های برش اتوماتیک گالوانیزه پنجره upvc؛
4. نقاله‎های انتقال پروفیل یا پنجره؛
5. اتوماسیون انتقال مواد اولیه از انبار به خط تولید؛

و. . .

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-UPVC



:: برچسب‌ها: تولید پنجره دوجداره UPVC, افزایش بهره‌وری upvc, سرمایه‌گذاری پنجره upvc, افزایش سرمایه‌گذاری upvc, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شبنم احمدی

داشتن اطلاعات کافی در زمینه تجارت داخلی و خارجی تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی

تولیدکننده موفق در این زمینه باید نسبت به تجارت داخلی و خارجی اطلاعات به روزتری داشته باشد. اینکه چه عواملی ممکن است در روند قیمت مواد اولیه ساخت در و پنجره تاثیرگذار باشد و یا چه سیاست‌های بر این تجارت ممکن است اثر بگذارد و این مختص کشوری که در آن حضور داریم، نمی‌شود بلکه باید از روند تغییرات و یا سیاست‌هایی که در کشورهای که به گونه‌ای تاثیرگذار در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی هستند نیز می‌شود به عنوان مثال مدتی قبل افزایش نرخ پودر PVC خام در کشور توسط پتروشیمی‌ها باعث افزایش قیمت پروفیل‌های برخی تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی شد، در صورتی که اگر تولیدکننده نسبت به این عوامل که در تجارت این زمینه اثر می‌گذارد مطلع باشد، حداقل متحمل ضرر و زیان نمی‌شود و راه‌های کسب اطلاع در این خصوص مطالعه نشریات فعال در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی و رادیو تلوزیون و روزنامه‌ها است.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد صنعت تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی

یک تولیدکننده موفق و حرفه‌ای باید در زمینه تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی که خود در آن مشغول به کار است، باید کاملا آگاهی داشته باشد. بعضا مشاهده می‌شود که تولیدکنندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نسبت به روند تولید ناآگاه بوده و یا حتی توانای ساخت یک پنجره را نیز ندارند و علل آن معمولا نداشتن دانش فنی ساخت در و پنجره و همچنین حضور آنها در این زمینه به جهت سوددهی و عوامل دیگر می‌باشد که اعتبارات مالی خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده اند ودر این راستا شخصی یا اشخاص را به عنوان مدیر تولید و فروش گماشته‌اند. با این اوصاف این تولیدی از پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به تولیدی‌های دیگر که مدیر تولیدی خود نیز کاملا آگاهی از صنعت یوپی‌وی‌سی دارد، برخوردار نیست و مدیر تولیدی تابع تصمیم‌گیری عوامل زیر مجموعه خود می‌باشد. یک مدیر موفق باید از محصولات جدید از جمله یراق‌آلات، پروفیل‌ها و شیشه و قیمت‌های آنها و همچنین موقعیت و شرایط همکاران و رقبای خود و سایر اشخاص و افرادی که در صنعت در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی با او کار می‌کند، بایستی آگاهی داشته باشد. همچنین اینکه رقبای او جدیدا چه نوع پنجره‌هایی را تولید می‌کند و با چه قیمت‌های به فروش می‌رسانند و روند فروش و بازاریابی آنها به چه نحوی است و یا از چه دستگاه‌هایی و یا چه تکنولوژی‌های جدیدی بهره گرفته است و نیز در صنعت یوپی‌وی‌سی از ماشین‌آلات و روش‌های جدید تولید قرار است استفاده شود و از نسل جدید پروفیل‌ها و ماشین‌آلات و یراق‌آلات و حتی شیشه‌ها می‌بایست مطلع بود. راه‌های کسب این اطلاعات نسبت به رقبا از طریق کنجکاوی خود شخص و حضور در اتحادیه‌ها صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ممکن است. اما در خصوص کسب اطلاع در خصوص روند صنعت یوپی‌وی‌سی مجلات فعال از جمله پنجره ایرانیان و. ... اینترنت و مقالات می‌باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد واحد تولیدی یا شرکتی که در آن کار می‌کنید.

هما‌ن‌طور که می‌دانید نماینده یا سفیر یک کشور به جهت مراودات بین‌المللی باید نسبت به تمام امور مملکت خود آگاه باشد و باید با درایت و سیاست اهداف مملکت خود را پیش ببرد، یک فروشنده موفق نیز همچون آن سفیر باید از برنامه‌های واحد صنفی تولیدی خود کاملا آگاه و مطلع باشد. معمولا برخی از ما تولیدکنندگان هنگامی که با شرکتی که درزمینه فروش پروفیل یا یراق فعالیت می‌کند، با بخش فروش تماس می‌گیریم، متوجه می‌شویم فروشنده‌هایی بعضا خانم اطلاعات کافی فنی در مورد محصولات شرکت یا حتی در مورد سیستمی که در آن کار می‌کند ندارد و یا دیده می‌شود که این دسته افراد به جهت فروش باید به صورت مکرر با مدیریت و یا همکاران قدیمی تماس بگیرد و در مورد نحوه فروش شرایطی یا قطعی و یا در مورد اطلاعات فنی جنس خاصی کسب اطلاع کنند. ریشه‌یابی این مشکل ما را به این نتیجه‌گیری رساند که دلیل آن حضور بانوان در این صنف نبوده بلکه بدلیل شرایط اجتماعی ما و در پی آن و از همه مهمتر عدم آموزش فنی به بانوان می‌باشد. با توجه به این که خانم‌ها پتانسیل عظیمی در زمینه فروش و بازاریابی دارند و عدم آموزش فنی به آنها سبب کاهش بازده واحد صنفی تولیدی می‌شود.

در مواردی هم اکثرا با این مساله مواجه شده‌ایم که مشتری همیشه جهت خرید از گذشته به صورت سنتی با مدیریت تماس می‌گیرد چون با شخص مدیر احساس صمیمیت و راحتی می‌کند. حال پس از گذشت چند سال و با پیشرفت مجموعه مدیر به جهت مشغله زیاد، اشخاصی را استخدام کرده است و کار فروش را به آنها سپرده و حتی موبایل خود را به واحد فروش تازه تاسیس سپرده است تا به قول خود از این پس احساس آرامش بیشتری کند و نیز همان فروش قبل و یا حتی فروش بیشتری داشته باشد. اما غافل از اینکه واحد فروش تازه تاسیس اطلاعات کافی از نحوه فروش ملزومات ساخت در و پنجره ی یوپی‌وی‌سی و تجارت در این زمینه که در بالا ذکر شد را ندارد.

حتی اگر واحد فروش تازه تاسیس از اشخاصی که قبلا» سابقه کار در زمینه یوپی‌وی‌سی دارند را استخدام کند به دلیل عدم ارتباط موثر با مشتری‌هایی که مدت‌ها با شخص مدیر صمیمیت و دوستانه معامله می‌کرده دیگر شاید رغبتی به ارتباط برقرار کردن با واحد فروش جدید را ندارد. راهکار مواجه با این مشکلات این است که قبل از سپردن کامل واحد فروش به اشخاص جدید یا جابجایی فروشندگان با سابقه قدیمی با فروشندگان جدید این است که مدتی به صورت آزمایشی آنها را به خدمت گرفت و از تمایل و شایستگی آنها به فروشندگی مطلع شد.

سپس به مرور زمان آنها را با مشتریان قدیمی و ثابت آشنا کرد. که در صورت عدم حضور مدیر، فروش بدون هیچ مشکلی صورت پذیرد. لازم به ذکر است که فروشندگی هنری است که می‌بایست اصول حرفه‌ای آن و روحیه حرفه‌ای آن را داشت هنگامی که واحد فروش را به شخصی می‌سپاریم بدین معناست که انگار سرنوشت مجموعه‌ای را به این شخص فروشنده سپرده ایم سپس نتیجه می‌گیریم که باید فروشنده از چم و خم فروشندگی، نحوه بازاریابی، برنامه‌های تبلیغاتی و همچنین در مورد شرکت‌ها و افرادی که با مجموعه کار می‌کنند، اطلاعات کافی داشت و نیز بخش‌های مختلف شرکت را به خوبی بشناسد. با اگاهی کامل نسبت به این مسایل فروشنده در مواقع لازم می‌تواند مشتری خود را به گونه‌ای که خود از مجموعه تولیدی درک کرده به نحو احسنت راهنمایی کرده و او را به سوی خرید سودمند و موفق هدایت کند.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که واحد تولیدی ارائه می‌دهد

یکی از ویژگی‌های این کسب و کار این است که معمولا نسبت به بقیه شغل‌ها و دیگر کسب و کارها، با محصولات قابل ارائه کمتری سروکار داریم و این مزیت کار ما محسوب می‌شود. لذا می‌توانیم نسبت به پنجره یا دری که تولید کرده‌ایم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نوع پروفیل، شیشه و یراق‌آلات بکار رفته در آن، به مشتری ارایه دهیم. برای مثال بسیاری از ما تولیدکنندگان از دو یا چند پروفیل استفاده می‌کنیم و زمان ارائه پیش فاکتور به مشتری پیش فاکتورهایی با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهیم در این زمان اولین سئوال که مشتری می‌پرسد این است که این پنجره‌ها چه فرقی با هم دارند و دلیل اختلاف قیمت آنها در چیست ؟ حال اگر ما اطلاعات کافی در مورد سه رکن اصلی در و پنجره یعنی پروفیل، یراق و شیشه نداشته باشیم و یا جواب‌های مبهم و نامفهوم به مشتری بدهیم، به طور قطع مشتری خود را از دست داده‌ایم. زیرا مشتری را در تصمیم‌گیری گیج کرده‌ایم و او به جهت تصمیم‌گیری نیاز به مشاوره گرفتن از تولیدکننده دیگری دارد و ملاقات او با تولیدکننده دیگر به منزله از دست دادن مشتری است.

به طور مثال برای ارائه پیش فاکتور به مشتری خود دو پیش فاکتور با دو قیمت که اختلاف آنها مثلا  20 درصد است ارائه کرده‌ایم. بلافاصله مشتری از شما سئوال می‌پرسد اختلاف قیمت به چه دلیل است ؟ شما ساده جواب می‌دهید « اون یکی جنسش بهتره» یا اون جنسش درجه 2 است و آن یکی... مطمئن باشید با این جواب مشتری به جهت کسب اطلاع در این باره، بی هیچ نتیجه و دستاوردی شما را ترک می‌کند. برای جلوگیری از این تصمیم مشتری، شما باید در مورد 2 پروفیل بکار رفته به مشتری اطلاعات دهید. بطور مثال: پروفیل ارزان‌تر از دیواره به ضخامت 5/2 برخوردار است که طبق استانداردهای بین‌المللی برای ما پیش آمده است که گاها» با شرکت‌های که در زمینه یراق و پروفیل فعالیت می‌کنند تماس گرفته‌ایم و سفارش خود را به خانم یا آقای که در واحد فروش کار می‌کند دادیم. اما همین که سوالی حتی نه خیلی فنی شخص اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که این خود بظاهر مشکلی ساده ولی باطنا فاجعه‌ای می‌توان شرکت است که باعث دفع مشتری می‌شود.

جزء پروفیل‌های گروه B است ولی پیش فاکتور گران‌تر از پروفیل گرید A که ضخامت دیواره ی آن 8/2 است استفاده شده است و همچنین یراق‌آلات به کار رفته در آن از برندهای معتبر آلمان یا ترک می‌باشد، ولی در پیش فاکتور ارزان‌تر از یراق‌آلات ارزان‌تر با کیفیت متوسط استفاده شده است. البته باید تاکید کنم که داشتن اطلاعات در زمینه شناخت پروفیل یراق و شیشه به قصد فروش واقعی کافی نیست و هیچگاه به معنی موفقیت در فروشندگی نیست، بلکه به دارا بودن به مهارت‌های فروش و برقراری تعادل بین مهارت‌های فروش و داشتن اطلاعات لازم در مورد در و پنجره‌ای که می‌خواهیم بفروشیم بستگی دارد و همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در این زمینه آنکه نحوه برخرد درستی با مشتری نداشته باشیم و زمانی می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم که مشتری در کنار ما باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی
برایمان بسیار جالب است که فروشندگان بزرگ در و پنجره در سراسر دنیا که سالیان سال است که در این زمینه مشغول بکار هستند و روز به روز بر مشتری‌های آنها اضافه می‌شود، چرا هنوز مجموعه خود را نسبت به اطلاعات و مهارت‌ها تکنیک‌ها فروشندگی به روز می‌کنند جواب آن واضح است چون جهان در حال پیشرفت و رقبا منتظر غفلت شما و پیشی گرفتن از شما.
در مقابل آن نیز می‌بینیم که شرکت‌هایی که چند سالی است پس از تلاش‌های زیاد اکنون توانسته‌اند سهمی از بازار کسب کنند بر این باورند که اکنون توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و دیگر نیازی به کسب اطلاعات و مهارت‌های بیشتر در این زمینه نیست یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود به همراه بخش فروش مجموعه خود دوره‌های لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی و عمل فروشندگی نیز سرمایه‌گذاری ضروری را به عمل آورد.

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/5-%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%DB%8C-UPVC



:: برچسب‌ها: اصل فروش upvc, فروش upvc, فروش موفق upvc, تجارت یوپی‌وی‌سی, پنجره upvc ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1397 | نظرات ()